Anxietatea la preadolescenții cu insucces școlar.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
483 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 16:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942 (512)
Psihologie (3397)
SM ISO690:2012
POPOV, Tatiana. Anxietatea la preadolescenții cu insucces școlar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 27-36. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p27-36
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Anxietatea la preadolescenții cu insucces școlar.

Anxiety in preadolescents with school failure.

DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p27-36
CZU: 159.942

Pag. 27-36

Popov Tatiana
 
Liceul Teoretic "Stefan cel Mare", Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 decembrie 2021


Rezumat

Actualmente preadolescenții se confruntă cu stări de anxietate generată de complexitatea procesului educațional, de insuccesul școlar. Elevul - anxios refuza să meargă la școală din cauza situațiilor stresante. Anxietatea provoacă scăderea atenției și percepției adecvate a realității, crează un disconfort emoțional general. Starea de anxietate generală se caracterizează prin productivitate scăzută, timiditate, încredere în sine scăzută, hipermobilitate, asimilarea difectuoasă a cunoștințelor. Studiul a fost realizat pe un lot de 30 elevi cu reușită scăzută din clasele a VIII-a – X-a cu vârsta de 14 – 16 ani. Nivelul anxietăţii a fost studiat prin aplicarea a două tehnici: inventarul „State-Trait-Anxiety Inventory”, (STAI), de D. Spielberger și Manifest Anxiety Scale (MAS) elaborat de Taylor și James Garden. Rezultatele au evidențiat un nivel moderat al anxietății stabil la 33,3% și un nivel sporit al anxietății stabil la 43,3%, iar mai mult de 86,6% dintre elevi manifestă anxietate generală la nivel sever și moderat.

Currently, preadolescents face states of anxiety generated by the complexity of the educational process, by school failure. The student - anxiously refuses to go to school due to stressful situations. Anxiety causes a decrease in attention and adequate perception of reality, creates a general emotional discomfort. General anxiety is characterized by low productivity, shyness, low self-confi dence, hypermobility, poor assimilation of knowledge. The study was conducted on a group of 30 low-achieving students in grades VIII-X aged 14-16. The level of anxiety was studied by applying two techniques: the State-TraitAnxiety Inventory (STAI) inventory by D. Spielberger and the Manifest Anxiety Scale (MAS) developed by Taylor and James Garden. The results showed a moderate level of anxiety stable at 33.3% and a high level of anxiety stable at 43.3%, and more than 86.6% of students show general anxiety at severe and moderate level.

Cuvinte-cheie
anxietate, adolescenţi, reușită scăzută, frică de eșec, timiditate,

anxiety, teens, poor success, fear of failure, shyness