Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
483 43 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 16:44 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.942 (512) |
Psihologie (3397) |
SM ISO690:2012 POPOV, Tatiana. Anxietatea la preadolescenții cu insucces școlar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2021, nr. 2(39), pp. 27-36. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p27-36 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 2(39) / 2021 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2021.v39.i2.p27-36 | ||||||
CZU: 159.942 | ||||||
Pag. 27-36 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualmente preadolescenții se confruntă cu stări de anxietate generată de complexitatea procesului educațional, de insuccesul școlar. Elevul - anxios refuza să meargă la școală din cauza situațiilor stresante. Anxietatea provoacă scăderea atenției și percepției adecvate a realității, crează un disconfort emoțional general. Starea de anxietate generală se caracterizează prin productivitate scăzută, timiditate, încredere în sine scăzută, hipermobilitate, asimilarea difectuoasă a cunoștințelor. Studiul a fost realizat pe un lot de 30 elevi cu reușită scăzută din clasele a VIII-a – X-a cu vârsta de 14 – 16 ani. Nivelul anxietăţii a fost studiat prin aplicarea a două tehnici: inventarul „State-Trait-Anxiety Inventory”, (STAI), de D. Spielberger și Manifest Anxiety Scale (MAS) elaborat de Taylor și James Garden. Rezultatele au evidențiat un nivel moderat al anxietății stabil la 33,3% și un nivel sporit al anxietății stabil la 43,3%, iar mai mult de 86,6% dintre elevi manifestă anxietate generală la nivel sever și moderat. |
||||||
Cuvinte-cheie anxietate, adolescenţi, reușită scăzută, frică de eșec, timiditate, anxiety, teens, poor success, fear of failure, shyness |
||||||
|