Articolul precedent |
Articolul urmator |
428 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 16:19 |
SM ISO690:2012 MATOŞINA, Nadejda. Lesson planning: re-thinking the dominant model. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 307-314. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.8, Partea 2, 2021 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" 8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 307-314 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Designing a lesson is both an exercise and an experiment. It is an exercise through which the teacher corroborates the framework objectives with the competencies, with the aspects regarding the contents of the syllabus and the textbook; the teacher selects and orders contents identifies teaching materials suitable for the level of the target group of students. Therefore, as an exercise, the design of a lesson involves a careful reading of the syllabus, the textbook, consulting bibliographic sources, and selecting teaching materials. As an experiment, designing a lesson involves realizing the distance between design and realization. The present article deals with the lesson planning models and aims at providing teachers with a different opportunity of planning their lessons. |
||||||
Cuvinte-cheie lesson planning, ERRE, target language, lesson aims, stages, teacher, pupils, planificarea lecțiilor, ERRE, limbă ţintă, scopurile lecției, etapele, profesorul, elevii. |
||||||
|