Lesson planning: re-thinking the dominant model
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
428 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 16:19
SM ISO690:2012
MATOŞINA, Nadejda. Lesson planning: re-thinking the dominant model. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 8, 4 iunie 2021, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2021, Vol.8, Partea 2, pp. 307-314. ISBN 2587-3563. ISSN E-ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.8, Partea 2, 2021
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
8, Cahul, Moldova, 4 iunie 2021

Lesson planning: re-thinking the dominant model

Planificarea lecției: regândirea modelului dominant


Pag. 307-314

Matoşina Nadejda
 
Liceul Teoretic „Petru Rumeanţev”, or. Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 15 decembrie 2021


Rezumat

Designing a lesson is both an exercise and an experiment. It is an exercise through which the teacher corroborates the framework objectives with the competencies, with the aspects regarding the contents of the syllabus and the textbook; the teacher selects and orders contents identifies teaching materials suitable for the level of the target group of students. Therefore, as an exercise, the design of a lesson involves a careful reading of the syllabus, the textbook, consulting bibliographic sources, and selecting teaching materials. As an experiment, designing a lesson involves realizing the distance between design and realization. The present article deals with the lesson planning models and aims at providing teachers with a different opportunity of planning their lessons.

Proiectarea unei lecții este atât un exercițiu, cât și un experiment. Prezentul articol prezină un model de planificare a lecțiilor și își propune să ofere profesorilor o oportunitate diferită de a-și planifica lecțiile.

Cuvinte-cheie
lesson planning, ERRE, target language, lesson aims, stages, teacher, pupils,

planificarea lecțiilor, ERRE, limbă ţintă, scopurile lecției, etapele, profesorul, elevii.