Învățământul superior contabil și piața muncii: o reconfigurare a prezentului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
398 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-30 15:16
SM ISO690:2012
GRIGOROI, Lilia. Învățământul superior contabil și piața muncii: o reconfigurare a prezentului. In: International scientific conference on accounting, ISCA 2021, 1-2 aprilie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2021, Ediția 10, pp. 50-54. ISBN 978-9975-155-25-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
International scientific conference on accounting, ISCA 2021
Ediția 10, 2021
Conferința "International scientific conference on accounting, ISCA 2021"
Chişinău, Moldova, 1-2 aprilie 2021

Învățământul superior contabil și piața muncii: o reconfigurare a prezentului

JEL: M41

Pag. 50-54

Grigoroi Lilia
 
Academia de Studii Economice din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 13 decembrie 2021


Rezumat

Cercetarea în cauză analizează corelația existentă la moment între solicitările angajatorilor cu privire la cunoștințele și abilitățile ce trebuie să le dețină contabilul pe care și-l doresc în raport cu cunoștințele și abilitățile pe care le oferă instituțiile de învățământ superior absolvenților contabili. Articolul dat este, mai degrabă, un punct de plecare pentru a modela atât gândirea viitoare de învățare și dezvoltare, cât și așteptările angajatorilor, care ar trebui să țină cont de treapta de studii universitare finalizată și finalitățile de studii atribuite acesteia. Tema a fost aleasă și pentru faptul că ea conturează o interfață între beneficiile lecțiilor învățate în cadrul proiectului STAREP și opiniile angajatorilor cu privire la competențele absolvenților contabili. Este o cercetare de tip calitativ și principala noastră contribuție vizează confirmarea cerinței de schimbare în educația contabilă universitară care să corespundă așteptărilor studenților și cerințelor angajatorilor (pieței muncii).

Cuvinte-cheie
accounting education, accounting, university, Quality, change,

educație contabilă, contabilitate, universitate, calitate, schimbare