Organismul militar al statului: esenţă, structură şi funcţii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
292 0
SM ISO690:2012
MANOLACHE, Constantin. Organismul militar al statului: esenţă, structură şi funcţii. In: Securitatea naţională a Republicii Moldova în contextul geopolitic european, 8 octombrie 2010, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2010, pp. 74-75. ISBN 978-9975-4103-8-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Securitatea naţională a Republicii Moldova în contextul geopolitic european 2010
Conferința "Securitatea naţională a Republicii Moldova în contextul geopolitic european"
Chişinău, Moldova, 8 octombrie 2010

Organismul militar al statului: esenţă, structură şi funcţii


Pag. 74-75

Manolache Constantin
 
IP „Enciclopedia Moldovei"
 
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2021


Rezumat

O premisă teoretică a analizei organismului militar al statului o reprezintă reflec¬ tarea social-politică a esenţei şi structurii acestuia. Raportată la Republica Moldova, această problemă este extrem de actuală, deoarece statul nostru se află la o etapă destul de complicată a dezvoltării transformaţional-tranzitorii, iar organismul militar trece printr-un proces neunivoc de construcţie şi reformare. Problema organismului militar al statului necesită, întîi de toate, un răspuns corect la întrebarea: prin ce se deosebeşte organismul militar de o anumită formaţiune armată? În articol se descriu deosebirile principale ce ţin de mai multe aspecte. De asemenea, se arată diferitele abordări privind definirea esenţei organismului militar al societăţii, întîlnite în literatura politologică şi sociologică. În structura organismului militar al statului există cîteva componente legate între ele în baza principiului subordonării. Fiecare componentă este o structură organizaţională specifică. În statul contemporan organismului militar îi revin funcţii specifice.

Cerif XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'>
<cfResPubl>
<cfResPublId>ibn-ResPubl-144144</cfResPublId>
<cfResPublDate>2010</cfResPublDate>
<cfStartPage>74</cfStartPage>
<cfISBN>978-9975-4103-8-0</cfISBN>
<cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/144144</cfURI>
<cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Organismul militar al statului: esenţă, structură şi funcţii</cfTitle>
<cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>O premisă teoretică a analizei organismului militar al statului o reprezintă reflec&not; tarea social-politică a esenţei şi structurii acestuia. Raportată la Republica Moldova, această problemă este extrem de actuală, deoarece statul nostru se află la o etapă destul de complicată a dezvoltării transformaţional-tranzitorii, iar organismul militar trece printr-un proces neunivoc de construcţie şi reformare. Problema organismului militar al statului necesită, &icirc;nt&icirc;i de toate, un răspuns corect la &icirc;ntrebarea: prin ce se deosebeşte organismul militar de o anumită formaţiune armată? &Icirc;n articol se descriu deosebirile principale ce ţin de mai multe aspecte. De asemenea, se arată diferitele abordări privind definirea esenţei organismului militar al societăţii, &icirc;nt&icirc;lnite &icirc;n literatura politologică şi sociologică. &Icirc;n structura organismului militar al statului există c&icirc;teva componente legate &icirc;ntre ele &icirc;n baza principiului subordonării. Fiecare componentă este o structură organizaţională specifică. &Icirc;n statul contemporan organismului militar &icirc;i revin funcţii specifice.</p></cfAbstr>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2010T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfResPubl_Class>
<cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId>
<cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2010T24:00:00</cfStartDate>
</cfResPubl_Class>
<cfPers_ResPubl>
<cfPersId>ibn-person-13892</cfPersId>
<cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId>
<cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2010T24:00:00</cfStartDate>
</cfPers_ResPubl>
</cfResPubl>
<cfPers>
<cfPersId>ibn-Pers-13892</cfPersId>
<cfPersName_Pers>
<cfPersNameId>ibn-PersName-13892-2</cfPersNameId>
<cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId>
<cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId>
<cfStartDate>2010T24:00:00</cfStartDate>
<cfFamilyNames>Манолаке</cfFamilyNames>
<cfFirstNames>Константин</cfFirstNames>
</cfPersName_Pers>
</cfPers>
</CERIF>