Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
346 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-28 09:23 |
SM ISO690:2012 SPRINCEAN, Mariana, REVENCO, Ninel, EŢCO, Ludmila, CĂLCÎI, Cornelia, LUPUŞOR, Nadejda, HADJIU, Svetlana. Ameliorarea neurodezvoltării copiilor cu patologii neurogenetice. In: Revista de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania, 2017, nr. 2(23), pp. 61-79. ISSN 2068-8040. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania | ||||||
Numărul 2(23) / 2017 / ISSN 2068-8040 | ||||||
|
||||||
Pag. 61-79 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducere: În studiu sunt analizate unele aspecte privind neurodezvoltarea copiilor cu vârstă de până la 3 ani cu sindroamele Down și Martin-Bell (X-fragil), în contextul aplicării resurselor medicale de ameliorare (psihologice și pedagogice). Scopul studiului constă în cercetarea procesului de dezvoltare a copiilor cu sindroamele Down și Martin-Bell pe parcursul primilor trei ani de viaţă utilizând resurse medicale, psihologice și pedagogice de ameliorare. Materiale și metode. A fost studiat un eșantion de 168 de copii cu vârstă între 1 lună și 3 ani cu sindroamele Down (85 copii) și Martin-Bell (83 copii). Potrivit criteriului de vârstă, cei 83 copii cu sindromul X–fragil au fost repartizaţi astfel: a) 0-1 an – 29 copii; b) 1-2 ani – 28 copii; c) 2-3 ani – 26 copii. Copiii din fi ecare grupă de vârstă au fost împărţiţi în două subgrupuri aproximativ egale ca număr: eșantionul de control (E.C.) și eșantionul de formare (E. F.). Studiul experimental și de diagnostic s-a realizat în cadrul consultului medico-genetic de la Institutul Mamei și Copilului și s-a desfășurat în trei stadii: (A) identifi carea grupului țintă; (B) testarea și (C) retestarea și monitorizarea. Prelucrarea statistică a rezultatelor s-a efectuat după testele neparametrice Mann-Whitney U și Wilcoxon. Rezultate: În urma analizei rezultatelor cercetării s-a apreciat persistența retardului sever în aspect psiho-medical la copiii cu sindromul Down, exprimate prin dezvoltarea insufi cientă a tuturor proceselor și sferelor psihice. Retardul neuropsihic și fi zic la copiii cu sindromul Down nu a fost atât de evident pe parcursul primului an de viață, comparativ cu copiii normali, datorită resurselor biologice și potențialului înnăscut determinat individual la acești copii. Conform studiului, defi ciențele copiilor cu sindromul Down devin mai evidente după vârsta de un an. Referitor la sindromul X-fragil, evaluarea rezultatelor experimentale a permis identifi carea particularităţilor individuale de dezvoltare psihologică a acestor copii la vârsta fragedă. Rezultatele studiului experimental au demonstrat că acești copii au insufi cient dezvoltate procesele mentale, precum cele cognitive și emoționalvolitive, în timp ce motilitatea este mai puțin afectată. Este evident că copiii cu sindromul X-fragil pot fi recuperabili, necesitând multiple intervenții corecționale cu scop de facilitare a reabilitării timpurii. Concluzii: Dezvoltarea domeniului psiho-motor constituie o premisă importantă în vederea atingerii unor optimizări în ceea ce privește formarea și dezvoltarea altor aspecte neuro-psihice. Aplicarea timpurie a resurselor medicale și psiho-pedagogice la copiii cu sindroamele Down și X-fragil, determină corecţia și ameliorarea dezvoltării și succesul în reabilitare în perioadele următoare de viaţă. Sporirea nivelului de informare a familiilor care au copii cu patologii neurogenetice reprezintă un aspect relevant pentru optimizarea proceselor de recuperare, facilitând corecţia dezvoltării acestor copii. |
||||||
Cuvinte-cheie patologii neurogenetice (PNG), sindromul Down, sindromul Martin-Bell, diagnostic, dezvoltarea psihoneurologică, neurogenetic disease (NGD), Down syndrome, Martin-Bell syndrome, Diagnosis, psychoneurological development |
||||||
|