Aspecte privind dezvoltarea competitivității produselor nelemnoase ale pădurii în cadrul Întreprinderii pentru Silvicultură Chișinău
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
400 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-27 20:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
630*2 (66)
Silvicultură (331)
SM ISO690:2012
BOAGHIE, Dionisie, BOAGHIE, Cezara. Aspecte privind dezvoltarea competitivității produselor nelemnoase ale pădurii în cadrul Întreprinderii pentru Silvicultură Chișinău. In: Conservarea diversităţii biologice – o şansă pentru remedierea ecosistemelor, 24-25 septembrie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: "Print-Caro" SRL, 2021, pp. 26-40. ISBN 978-9975-72-585-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conservarea diversităţii biologice – o şansă pentru remedierea ecosistemelor 2021
Simpozionul "Conservarea diversităţii biologice – o şansă pentru remedierea ecosistemelor"
Chişinău, Moldova, 24-25 septembrie 2021

Aspecte privind dezvoltarea competitivității produselor nelemnoase ale pădurii în cadrul Întreprinderii pentru Silvicultură Chișinău

CZU: 630*2

Pag. 26-40

Boaghie Dionisie, Boaghie Cezara
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 9 noiembrie 2021


Rezumat

The purpose of the paper is to carry out a general study of the main non-timber forest products produced and marketed in SSS Chişinău; elaborating the Competitiveness Strategy by analyzing the profitability of PNP and how to obtain the Competitive Advantage, as well as proposing and developing a competitiveness strategy within the enterprise. The methodology of the investigation is based on researches conducted by marketing scholars in the country and abroad. The information base is focused on the primary information in the enterprise, the official information proposed by the National Bureau of Statistics, the Moldsilva Agency and the Ministry of Environment. As a result of the analysis carried out within the undertaking, there was a lack of a special department for marketing activity within it; the existing technology is a non-performing one that does not meet the demands of labor productivity efficiency and, implicitly, the competitiveness of the enterprise, and the decisional system is centralized, which does not give the enterprise the necessary freedom to implement measures to increase the efficiency of the whole activity. In order to support the competitive development of the surveyed business, it is recommended to study and apply marketing as a vital vital function to increase productive capacity; assessing the reserves and potential of collecting non-timber products and increasing the assortment of products demanded by consumers; developing the technical and material basis necessary for the collection and sale of non-timber products, according to the collection chain; training staff and staff as a driving force in addressing the issues in the sector concerned; elaboration of instructions regarding the quality and technical conditions of the quality of the vegetal raw materials in the collection, preventive processing, storage and marketing of non-timber products.

Scopul lucrării este realizarea unui studiu general a principalelor produse forestiere nelemnoase produse și comercializate în Întreprinderea de Stat pentru Silvicultură Chișinău; elaborarea Strategiei de Competitivitate prin analiza rentabilității PNP și modul de obținere a Avantajului Competitiv, precum și propunerea și elaborarea unei strategii de competitivitate în cadrul întreprinderii. Metodologia investigației are la bază cercetările realizate de savanții din domeniul marketingului din țară și de peste hotare (Victor Leonard Antonoae, doctor în economie, Gabriel Brătucu, profesor, doctor în economie, Lucian Dinca, doctor în economie, National Research and Development Institute in Forestry ”Marin Dracea, Julia Schmitt-Wissenschaftliche Mitarbeiterin bei Forstliche Versuchs- und Forschungsanstalt Ba-Wü). Baza informațională este axată pe informația primară din întreprindere, informația oficială propusă de Biroul Național de Statistică, de Agenția Moldsilva și de Ministerul Mediului. În urma analizei efectuate în cadrul întreprinderii s-a constat inexistența în cadrul acesteia a unui compartiment special destinat activității de marketing; tehnologia existentă este una neperformantă, care nu răspunde cerințelor de eficientizăre a productivității muncii și implicit, a sporirii competitivității întreprinderii, iar sistemul decizional este unul centralizat, care nu oferă întreprinderii libertatea necesară de punere în acțiune măsuri de sporire a eficacității întregii activității. În vederea susținerii dezvoltării competitive a întreprinderii supuse studiului se recomandă studierea şi aplicarea marketingului ca o funcţie vitală necesară de eficientizare a capacității productive; aprecierea rezervelor şi potenţialului de colectare a produselor nelemnoase şi creșterea asortimentului produselor solicitate de consumatori; dezvoltarea bazei tehnico-materială, necesară la colectarea şi comercializarea produselor nelemnoase, potrivit lanţului de colectare; pregătirea cadrelor şi personalului necesar ca forţă motrice în soluţionarea problemelor din sectorul în cauză; elaborarea instrucţiunilor privind modul şi condiţiile tehnice de calitate a materiei prime vegetale la colectarea, prelucrarea preventivă, păstrarea şi comercializarea produselor nelemnoase.

Cuvinte-cheie
non-timber forest products, Competitiveness, Profitability, marketing, collection, processing, marketing,

produse forestiere nelemnoase, competitivitate, rentabilitate, marketing, colectare, prelucrare, comercializare