The Particular Situation of Care-Leaving Youth in Vocational/Technical Education: a Gender-Centered Perspective
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
308 1
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-20 11:08
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091:305 (1)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
Studii de gen (96)
SM ISO690:2012
GANEA, Eugenia. The Particular Situation of Care-Leaving Youth in Vocational/Technical Education: a Gender-Centered Perspective. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 41-44. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595386
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455

The Particular Situation of Care-Leaving Youth in Vocational/Technical Education: a Gender-Centered Perspective

Situația specială a tinerilor din serviciile de îngrijire alternativă de stat încadrați în învățământul profesional/tehnic: un studiu din perspectiva genului

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5595386
CZU: 377.091:305

Pag. 41-44

Ganea Eugenia
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

The article highlights the vulnerabilities of careleavers of state alternative care who are making their transition to independent life through vocational/technical education. The situation of girls/young women and the importance of gender education in vocational/technical institutions is specifically emphasized and put up for discussion. Our research has found that the transition to adulthood of care-leaving adolescent girls and boys from state alternative care is associated with a number of specific challenges, which can become turning points for these young people, and therefore require special attention, aimed at supporting the youth and creating an environment to help their transition to independent adult life.

Articolul elucidează vulnerabilitatea tinerilor care ies din serviciile de îngrijire alternativă de stat şi îşi fac tranziţia către viaţa independentă prin studii în instituţii de învăţământ profesional tehnic. Se analizează în special situaţia fetelor şi importanţa educaţiei de gen în învăţământul profesional tehnic. S-a constatat că tranziţia către o viaţă adultă a fetelor şi băieţilor de vârstă adolescentă, care ies din serviciile de îngrijire alternativă de stat, este însoţită de provocări specifice. Aceste provocări pot deveni puncte de cotitură pentru tineri, iată de ce subiectul cere atenţie specială, în scopul susţinerii acestor tineri şi creării unui mediu care să le sprijine tranziţia către o viață independentă.

Cuvinte-cheie
female care leavers, state alternative care, gender education, vocational/technical institutions, life skills, risk of exploitation, social and education policies,

fete care ies din serviciile de îngrijire alternativă, îngrijire alternativă de stat, educaţie de gen, instituţii de învăţământ profesional tehnic, deprinderi de viață, riscul exploatării, politici sociale şi educaţionale