Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
436 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-06 11:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Întrebarea ca termen curricular. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 4-5(128-129), pp. 45-49. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5595378 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 4-5(128-129) / 2021 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5595378 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 45-49 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Articolul are în vizor întrebarea ca instrument în desfăşurarea demersului didactic. Sunt examinate prescripţiile curriculare pentru educaţia timpurie, treapta primară, gimnazială şi liceală vizând tipologia întrebărilor, activităţile de învăţare şi de evaluare recomandate, precum şi aplicarea interogării multiprocesuale pentru rigurozitatea instruirii. Se constată că, pe măsură ce elevul trece dintr-o clasă în alta, ocurenţa termenului întrebare scade în formulările competenţelor, dar se păstrează constant în recomandările privind activităţile de învăţare şi produsele evaluabile. Actele normative nu insistă pe o respectare a tipologiei/taxonomiei întrebărilor; pe formularea întrebărilor se insistă mai mult decât pe corectitudinea răspunsurilor, acesta fiind un moment crucial în conceptualizarea educaţiei centrate pe elev. O atenţie sporită li se acordă întrebărilor evaluative, a căror formulare nu trebuie să se limiteze la solicitarea unor aprecieri monosilabice sau univerbale. |
|||||||
Cuvinte-cheie curriculum, competențe, metoda conversaţiei, interogare multiprocesuală, întrebare, răspuns, evaluare, curriculum, competences, conversation method, multiprocess questioning, question, answer, assessment |
|||||||
|