Abordarea e-learning în învățământul superior
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
280 15
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-03 21:13
SM ISO690:2012
HAVRIC, Alina, BURDILĂ, Lilia. Abordarea e-learning în învățământul superior. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.2, pp. 191-207. ISBN 978- 9975-76-347-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.2, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Abordarea e-learning în învățământul superior


Pag. 191-207

Havric Alina, Burdilă Lilia
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

This paper has the aim to highlight the role and implementation of e-Learning mainly in the challenging situation of pandemics in the system of Higher Education. The objective of e-learning is to provide efficient applications to share information, knowledge and help learners with their studies by involving technologies without interrupting the entire educational process. Based on specialized literature review, the article focuses on the evolution and development of e-learning, the integration of pedagogical approaches of virtual learning applications of the new Web.2.0 technologies, which allow radical changes in the traditional learning in higher educational institutions to facilitate teaching and learning.

Cuvinte-cheie
e-learning, on-line learning, higher education, technologies, pedagogical approaches, teaching, learning