Directions prioritaires dans la définition de la liberté dans le cadre éducatif roumain
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
310 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-17 11:19
SM ISO690:2012
DONOAGĂ, Diana. Directions prioritaires dans la définition de la liberté dans le cadre éducatif roumain. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.2, pp. 154-167. ISBN 978- 9975-76-347-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.2, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Directions prioritaires dans la définition de la liberté dans le cadre éducatif roumain


Pag. 154-167

Donoagă Diana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

Problema libertății în educație a fost și va rămâne o preocupare constantă a gândirii educaționale românești. Opinii semnificative în acest sens, au fost dezvoltate de cercetători precum I.C. Petrescu, I. Găvănescul, G.G. Antonescu, I.I. Gabrea și în special de C. Narly. În concepția pedagogică românească, rămâne evidentă ideea că educația, libertatea și disciplina sunt condiționate reciproc. Nu putem vorbi despre libertate, decât prin educație, libertatea semnificând prin urmare efort. Aceasta este maxima care concentrează ideile pedagogiei din spațiul românesc interbelic, care rămâne actuală până-n prezent.

Cuvinte-cheie
valoare, libertate, autoritate, disciplină, constrângere, autonomie