Articolul precedent |
Articolul urmator |
310 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-17 11:19 |
SM ISO690:2012 DONOAGĂ, Diana. Directions prioritaires dans la définition de la liberté dans le cadre éducatif roumain. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.2, pp. 154-167. ISBN 978- 9975-76-347-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane Ediția 1, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021 | ||||||
|
||||||
Pag. 154-167 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Problema libertății în educație a fost și va rămâne o preocupare constantă a gândirii educaționale românești. Opinii semnificative în acest sens, au fost dezvoltate de cercetători precum I.C. Petrescu, I. Găvănescul, G.G. Antonescu, I.I. Gabrea și în special de C. Narly. În concepția pedagogică românească, rămâne evidentă ideea că educația, libertatea și disciplina sunt condiționate reciproc. Nu putem vorbi despre libertate, decât prin educație, libertatea semnificând prin urmare efort. Aceasta este maxima care concentrează ideile pedagogiei din spațiul românesc interbelic, care rămâne actuală până-n prezent. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare, libertate, autoritate, disciplină, constrângere, autonomie |
||||||
|