Problematica pedagogică a familiei socialmente-vulnerabile
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
374 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 14:15
SM ISO690:2012
ANDRONACHE, Roxana Nicoleta. Problematica pedagogică a familiei socialmente-vulnerabile. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.2, pp. 6-14. ISBN 978- 9975-76-347-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.2, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Problematica pedagogică a familiei socialmente-vulnerabile


Pag. 6-14

Andronache Roxana Nicoleta
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 8 noiembrie 2021


Rezumat

The family is the nucleus in which a child grows and develops. It provides protection, gives positive examples, guides it, thus highlighting the values promoted by its members. A balanced and affectionate family environment is presented as a socializing and individualizing factor. The way in which the family influences the child's development in the first years of life depends on the socio-relational behavior of the future adult. Hence the acute need noticed today in the society of parental education, of streamlining family relations, of valuing the educational partnership, especially within the socially-vulnerable family.

Cuvinte-cheie
mediul familial, familia socialmente-vulnerabila