Temeiuri științifice privind noua direcție de cercetare Teoria și metodologia educației axiologice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
439 42
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 11:16
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana. Temeiuri științifice privind noua direcție de cercetare Teoria și metodologia educației axiologice. In: Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane, Ed. 1, 5-6 iunie 2021, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Ediția 1, Vol.1, pp. 109-129. ISBN 978- 9975-76-346-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane
Ediția 1, Vol.1, 2021
Conferința "Cultura cercetării pedagogice: provocări şi tendinţe contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 5-6 iunie 2021

Temeiuri științifice privind noua direcție de cercetare Teoria și metodologia educației axiologice


Pag. 109-129

Antoci Diana
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 4 noiembrie 2021


Rezumat

The study of scientific positions regarding axiological education, values and value orientations allowed the determination of the new research direction The theory and methodology of axiological education that generated the production of the Theory of value orientations integration. The synthesis of the study highlights the problems and gaps in the direction of axiological education at the contemporary stage, contradictions in conceptualization, evaluation, formation of value orientations in education system. Therefore, the definitions of the concepts of value, value orientation, axiological education were elaborated and presented, highlighting the mechanisms and defining principles in formation of value orientations.

Cuvinte-cheie
value, value orientation, axiological education, research direction Theory and methodology of axiological education, Theory of integration of value orientations, mechanisms, principals.