Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
340 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-14 22:35 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378:316.42+504.06 (1) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
Procese sociale. Dinamică socială (581) |
Știința mediului înconjurător (916) |
SM ISO690:2012 ŢÎMBALIUC, Natalia, GUŞUVATI, Aliona. Dezvoltarea durabilă în învăţământul superior. In: Economica, 2021, nr. 1(115), pp. 37-50. ISSN 1810-9136. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2021.115.037 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Economica | ||||||
Numărul 1(115) / 2021 / ISSN 1810-9136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.53486/econ.2021.115.037 | ||||||
CZU: 378:316.42+504.06 | ||||||
JEL: O1, Q56. | ||||||
Pag. 37-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În prezent, omenirea se axează, tot mai mult, pe principiile dezvoltării durabile, care devin din ce în ce mai importante, iar universităţile acţionează ca agenţi de promovare ai acestor principii în cadrul societăţii. Tot mai multe universităţi desfăşoară o muncă importantă cu referire nu numai la problemele de mediu, ci şi la problemele sociale şi economice, incluzând, astfel, cele trei dimensiuni ale sustenabilităţii. În acest articol, sunt evidenţiate concepte importante raportate la dezvoltarea durabilă şi se pun în discuţie definiţiile termenului educaţie pentru dezvoltarea durabilă versus educaţia de mediu. Scopul acestui studiu constă în examinarea necesităţii creării unui instrument universal de evaluare a sustenabilităţii şi în includerea lui în sistemul de clasificare al universităţilor. În cele din urmă, se poate afirma că instituţiile de învăţământ superior trebuie să depună eforturi susținute pentru a-şi îmbunătăţi performanţa raportată la variabilele de mediu, infrastructură, transport şi educaţie. |
||||||
Cuvinte-cheie durabilitate, educaţie pentru mediu, educaţie pentru dezvoltare durabilă, instrument de evaluare a sustenabilităţii, instituţii de învăţământ superior, GreenMetric, spirala Deming, sustainability, environmental education, Education for sustainable development, sustainability assessment tool, higher education institutions, GreenMetric, Deming spiral |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-136206</cfResPublId> <cfResPublDate>2021-04-24</cfResPublDate> <cfVol>115</cfVol> <cfIssue>1</cfIssue> <cfStartPage>37</cfStartPage> <cfISSN>1810-9136</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/136206</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Dezvoltarea durabilă în învăţământul superior</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>durabilitate; educaţie pentru mediu; educaţie pentru dezvoltare durabilă; instrument de evaluare a sustenabilităţii; instituţii de învăţământ superior; GreenMetric; spirala Deming; sustainability; environmental education; Education for sustainable development; sustainability assessment tool; higher education institutions; GreenMetric; Deming spiral</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În prezent, omenirea se axează, tot mai mult, pe principiile dezvoltării durabile, care devin din ce în ce mai importante, iar universităţile acţionează ca agenţi de promovare ai acestor principii în cadrul societăţii. Tot mai multe universităţi desfăşoară o muncă importantă cu referire nu numai la problemele de mediu, ci şi la problemele sociale şi economice, incluzând, astfel, cele trei dimensiuni ale sustenabilităţii. În acest articol, sunt evidenţiate concepte importante raportate la dezvoltarea durabilă şi se pun în discuţie definiţiile termenului educaţie pentru dezvoltarea durabilă versus educaţia de mediu. Scopul acestui studiu constă în examinarea necesităţii creării unui instrument universal de evaluare a sustenabilităţii şi în includerea lui în sistemul de clasificare al universităţilor. În cele din urmă, se poate afirma că instituţiile de învăţământ superior trebuie să depună eforturi susținute pentru a-şi îmbunătăţi performanţa raportată la variabilele de mediu, infrastructură, transport şi educaţie.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>Nowadays, humanity is increasingly focusing on the principles of sustainable development, which are becoming more and more important, and universities are acting as agents to promote these principles in society. Many universities are doing important work regarding environmental issues, but also social and economic issues, thus including the three dimensions of sustainability. This article highlights important concepts related to sustainable development, compares and contrasts the definitions of education for sustainable development versus environmental education. The aim of this study is to examine the need to create a universal tool for assessing sustainability and to incorporate it into the classification system of universities. Finally, it can be said that higher education institutions need to make more strenuous efforts to improve their performance in relation to the variables of environ</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-24T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-24T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-43933</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-24T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-56290</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-24T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-136206</cfFedIdId> <cfFedId>10.53486/econ.2021.115.037</cfFedId> <cfStartDate>2021-04-24T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-43933</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-43933-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-24T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Цымбалюк</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Наталья</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-56290</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-56290-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-04-24T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Гушувати</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Алена</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>