Asigurarea calităţii învăţământului superior de cultură fizică din Republica Moldova în contextul integrării Europene
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
209 0
SM ISO690:2012
CALUGHER, Viorica. Asigurarea calităţii învăţământului superior de cultură fizică din Republica Moldova în contextul integrării Europene. In: Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE, 15-16 septembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2018, pp. 124-126. ISBN 978-9975-50-215-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE 2018
Conferința "Asigurarea viabilităţii economico-manageriale pentru dezvoltarea durabilă a economiei regionale în condiţiile integrării în UE"
Bălți, Moldova, 15-16 septembrie 2017

Asigurarea calităţii învăţământului superior de cultură fizică din Republica Moldova în contextul integrării Europene


Pag. 124-126

Calugher Viorica
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 11 iulie 2021


Rezumat

The strategic objective of the contemporary age is to increase the intellectual potential of society. Starting from this, the 21st century sets as a priority the creation of a modern education industry, especially the higher one, which will become an important area of investment. The quality of education has become an area of particular interest, given, first of all, the national gap with the developed countries and the need to achieve integrated objectives in a European context. The State University of Physical Education and Sport is a component of the higher education system of the Republic of Moldova, which, since 2005, has joined the movement of reforming university education and integrating it into the European academic space. In this context, several educational reforms have been implemented, such as: organizing higher education of physical culture and sports on cycles and developing new curricula; applying the ECTS system; quality assurance of studies; setting up quality management structures; the development of academic mobility policies and programs.



Cuvinte-cheie
education, European space, Competitiveness, Quality, educational services