Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
596 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 16:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.046.12:004 (1) |
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (252) |
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189) |
SM ISO690:2012 VASCAN, Teodora. Dezvoltarea abilităților de gândire computațională în școala primară. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2021, nr. 2(24), pp. 42-47. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.42-47 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | ||||||
Numărul 2(24) / 2021 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v24i2.42-47 | ||||||
CZU: 37.046.12:004 | ||||||
Pag. 42-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Gândirea computațională va influența pe toată lumea în fiecare domeniu al activității. Această viziune reprezintă o nouă provocare educațională pentru societatea noastră, în special pentru copiii noștri. Când „gândim computațional”, trebuie să fim atenți la cei trei factori: știință, tehnologie și societate. Accelerarea progreselor tehnologice și a cerințelor societății la etapa actuală ne obligă să revizuim cele mai elementare întrebări științifice ce țin de gândirea computațională. În zilele noastre, sistemele școlare subliniază relevanța „gândirii computaționale” și a roboticii educaționale nu numai în educația STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică), ci și în alte discipline umaniste ca întărire a creativității elevilor și capacitatea de a rezolva probleme. Acest articol prezintă o sinteză a gândirii computaționale cu exemple de dezvoltare a acesteia în școala primară prin intermediul roboticii educaționale. |
||||||
Cuvinte-cheie gândire computațională, robotică educațională, gândire algoritmică, computational thinking, educational robotics, algorithmic thinking |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Vascan, T.</dc:creator> <dc:date>2021-07-07</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Gândirea computațională va influența pe toată lumea în fiecare domeniu al activității. Această viziune reprezintă o nouă provocare educațională pentru societatea noastră, în special pentru copiii noștri. Când „gândim computațional”, trebuie să fim atenți la cei trei factori: știință, tehnologie și societate. Accelerarea progreselor tehnologice și a cerințelor societății la etapa actuală ne obligă să revizuim cele mai elementare întrebări științifice ce țin de gândirea computațională. În zilele noastre, sistemele școlare subliniază relevanța „gândirii computaționale” și a roboticii educaționale nu numai în educația STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică), ci și în alte discipline umaniste ca întărire a creativității elevilor și capacitatea de a rezolva probleme. Acest articol prezintă o sinteză a gândirii computaționale cu exemple de dezvoltare a acesteia în școala primară prin intermediul roboticii educaționale.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>Computational thinking will influence everyone in every field of activity. This vision represents a new educational challenge for our society, especially for our children. When we "think computationally", we must pay attention to the three factors: science, technology and society. The acceleration of technological progress and the requirements of society at the current stage forces us to review the most basic scientific questions related to computational thinking. Nowadays, school systems emphasize the relevance of "computational thinking" and educational robotics not only in STEM education (science, technology, engineering and mathematics), but also in other humanities as strengthening students' creativity and ability to solve problems. This article presents a synthesis of computational thinking with examples of its development in primary school through educational robotics.</p></dc:description> <dc:identifier>10.36120/2587-3636.v24i2.42-47</dc:identifier> <dc:source>Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) 24 (2) 42-47</dc:source> <dc:subject>gândire computațională</dc:subject> <dc:subject>robotică educațională</dc:subject> <dc:subject>gândire algoritmică</dc:subject> <dc:subject>computational thinking</dc:subject> <dc:subject>educational robotics</dc:subject> <dc:subject>algorithmic thinking</dc:subject> <dc:title>Dezvoltarea abilităților de gândire computațională în școala primară</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>