Rolul jocului muzical în educaţia artistică a copiilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
490 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 10:47
SM ISO690:2012
CALIGA, Marina, DONCIU, Tamara. Rolul jocului muzical în educaţia artistică a copiilor. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 18-19. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Rolul jocului muzical în educaţia artistică a copiilor

The role of musical game in artistical children education


Pag. 18-19

Caliga Marina1, Donciu Tamara2
 
1 Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi,
2 Colegiul de Muzică şi Pedagogie din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Acționînd asupra simţurilor copiilor, muzica trezeşte în el dorinţa de mişcare. Ținînd cont de această influenţă, mişcările se folosesc ca mijloc de adîncire a impresiilor muzicale. Astfel, prin jocul muzical-didactic se formează pri-ceperi şi deprinderi muzicale, deoarece menţine interesul şi atenţia în timpul lecţiei, dezvoltă auzul, îndeamnă la activitate, curaj, calităţile intelectuale, şi uşurează integrarea în diferite activităţi muzical-didactice. În acest articol propunem cîteva tipuri de jocuri muzical-didactice: jocuri muzical-melodice, ritmice, mişcări suge-rate de textul muzical, jocuri dansante, armonico-polifonice, jocuri spectacol.

Acting upon the senses of children, music awakens in him a desire to move. Due to this influence, the movements are used as a way of depth of musical impressions. Thus, through musical didactic game are formed musical skills and abilities as it maintains the interest and attention during the lesson, develops hearing, urges to activity, courage, intellectual qualities, and facilitates integration into different musical teaching activities. In this article, we propose several types of music-teaching games: musical-melodical games, rhythmic games, movements suggested by the musical text, dance games, harmonic-polyphonic, show games.

Cuvinte-cheie
jocuri muzical-didactice, activitate, educația artistică,

musical didactic games, activity, artistic education