Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
![]() CIOLACU, Lidia. Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 16-17. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 16-17 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol, abordăm problema de calitate în predarea / învăța-rea limbilor străine prin adoptarea unei viziuni sistemice care se adresează tuturor actorilor din învățământ. Suntem interesaţi în procesul de învăţare, în primul rând, de examinarea problemei, a nivelurilor şi a motivațiilor ei. Am analizat gama de resurse disponibile pentru studenți și profesori: manuale, dicționare, laboratoare de limbi străine, de software, internet. Aici apare o întrebare ce ţine de relația didactică în aceste condiții: ce ar trebui să fie învățat și cum? În încheiere răspundem la întrebarea, ce se poate face pentru a depăși frânele de toate tipurile și a motiva toți actorii prin predarea/învățarea de ca-litate, concluzionând că calitatea presupune o remiză necesară și că aceasta nu de-pinde doar de o teorie educațională sau lingvistică, dar trebuie să fie regăsită într-o adaptare continuă de instrumente, metode și profesori ce doresc schimbarea în edu-cația de calitate. |
||||||
Cuvinte-cheie calitate, predarea/învățarea limbilor străine, viziune sistemică, actori, gama de resurse, motivaţia învăţării, teorie educațională sau lingvistică, schimbarea în educația de calitate, démarche de qualité, l’enseignement/apprentissage des langues étrangères, une approche systémique, l’assortiment des ressources, remotiver, le problème d’une didactique ou d’une théorie linguistique, changement pour un enseignement/apprentissage de qualité |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Ciolacu, L.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro,fr'>Abordarea problemei de calitate în predarea / învățarea limbilor străine</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2015</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-50-161-3</relatedIdentifier> <subjects> <subject>calitate</subject> <subject>predarea/învățarea limbilor străine</subject> <subject>viziune sistemică</subject> <subject>actori</subject> <subject>gama de resurse</subject> <subject>motivaţia învăţării</subject> <subject>teorie educațională sau lingvistică</subject> <subject>schimbarea în educația de calitate</subject> <subject>démarche de qualité</subject> <subject>l’enseignement/apprentissage des langues étrangères</subject> <subject>une approche systémique</subject> <subject>l’assortiment des ressources</subject> <subject>remotiver</subject> <subject>le problème d’une didactique ou d’une théorie linguistique</subject> <subject>changement pour un enseignement/apprentissage de qualité</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2015</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În acest articol, abordăm problema de calitate în predarea / învăța-rea limbilor străine prin adoptarea unei viziuni sistemice care se adresează tuturor actorilor din învățământ. Suntem interesaţi în procesul de învăţare, în primul rând, de examinarea problemei, a nivelurilor şi a motivațiilor ei. Am analizat gama de resurse disponibile pentru studenți și profesori: manuale, dicționare, laboratoare de limbi străine, de software, internet. Aici apare o întrebare ce ţine de relația didactică în aceste condiții: ce ar trebui să fie învățat și cum? În încheiere răspundem la întrebarea, ce se poate face pentru a depăși frânele de toate tipurile și a motiva toți actorii prin predarea/învățarea de ca-litate, concluzionând că calitatea presupune o remiză necesară și că aceasta nu de-pinde doar de o teorie educațională sau lingvistică, dar trebuie să fie regăsită într-o adaptare continuă de instrumente, metode și profesori ce doresc schimbarea în edu-cația de calitate.</p></description> <description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'><p>Nous posons dans cet article la problématique d’une démarche de qualité dans l’enseignement/apprentissage des langues étrangères en adoptant une approche systémique qui prenne en compte l’ensemble des paramètres didactiques en jeu. Nous nous intéressons d’abord à l’apprenant en examinant la question des niveaux et des motivations. Puis nous analysons l’assortiment des ressources mises à la disposition des étudiants et enseignants (manuels, dictionnaires, laboratoires de langue, logiciels, Internet). Nous nous posons ensuite le problème d’une didactique en relation avec ces préalables: que faudrait-il enseigner et comment? Nous nous interrogeons pour finir sur ce qu’il est possible de faire pour vaincre les freins de tous ordres et remotiver l’ensemble des acteurs pour un enseignement/apprentis-sage de qualité, en concluant que la qualité suppose une indispensable remise en question et qu’elle ne dépend pas d’une didactique ou d’une théorie linguistique mais qu’elle est à trouver dans une continuelle adaptation des outils, méthodes et enseignants à des situations d’enseignement en constante évolution.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>