Respiritualizarea educației artistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
252 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-02-07 17:10
SM ISO690:2012
MORARI, Marina. Respiritualizarea educației artistice. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 15-16. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Respiritualizarea educației artistice

The arts education respiritualization


Pag. 15-16

Morari Marina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Pornind de la teza conform căreia în ființa umană, dincolo de viața ei exterioară, există o viață interioară, iar unele experiențe din viață nu pot fi expli-cate, în ultimă instanță, cu ajutorul teoriei inteligențelor multiple, ne-am propus să facem cunoscute puterile inteligenței spirituale, necesitatea cultivării ei prin inter-mediul disciplinelor artistice și beneficiile ei în dezvoltarea personalității elevului. Cei mai mari fizicieni și biologi ai timpului nostru identifică în ființa umană un sens spiritual. Potențialul artelor poate deveni mijloc în cultivarea spirituală a personalității elevului, a culturii neamului. A educa inteligența spirituală înseamnă a miza pe valori, a stimula în elevi procesul de descoperire a sensului vieții.

Starting from the thesis according to which the human being has an internal life, outside his external one, we are set to make known, using the theory of multiple intelligences, the value of the spiritual intelligence and the necessity of its cultivation through artistic subjects, as well as its benefits in the development of the pupil’s personality. The biggest physicists and biologists of our times identify in the human being a spiritual meaning. The potential of arts might become a means of the spiritual cultivation of pupil’s personality, of the nation’s culture. Educating the spiritual intelligence means putting at stake the values, stimulating the process of discovering the meaning of life in pupils.

Cuvinte-cheie
educația artistică, educație prin artă, respiritualizare, inteli-gența spirituală, domeniile artelor,

art education, education through arts, respiritualization, spiritual intelligence, art fields