Strategia dezvoltării creativității artistico-plastice la elevi/studenți privind criterii de stimulare și formare ale atitudinilor artistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
262 1
Ultima descărcare din IBN:
2021-10-23 07:51
SM ISO690:2012
ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Strategia dezvoltării creativității artistico-plastice la elevi/studenți privind criterii de stimulare și formare ale atitudinilor artistice. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 10-11. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Strategia dezvoltării creativității artistico-plastice la elevi/studenți privind criterii de stimulare și formare ale atitudinilor artistice

Development strategy artistic creativity pupils / students on incentive and training of criteria artistic attitude


Pag. 10-11

Arbuz-Spatari Olimpiada
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Dezvoltarea creativității artistico-plastice la elevi / studenți prevede sistematizarea, determinarea și descrierea detaliată a criteriilor de stimulare și for-mare ale atitudinilor artistice. Atitudinile artistice oglindesc procese psihologice ale elevilor/studenților în procesul de creație și contribuie la elaborarea lucrărilor de creaţie. Creația (lucrările de creație) implică iniţial o experienţă vizuală, care presu-pune parcurgerea ulterioară a etapelor specifice procesului creator în domeniul arte-lor plastice şi se finalizează printr-o formă materială a produsului creator, obţinută prin intermediul unor mijloace specifice de limbaj plastic şi tehnici din domeniul metodologiei artelor plastice. Lucrarea plastică elaborată în procesul de creaţie este rezultatul unei experienţe, al percepţiei vizuale, prin implicarea nemijlocită a perso-nalităţii creatoare în activităţile de, studiere, analiza şi descoperire a lumii vizuale, care constituie rezultatul unei investigaţii si cercetări metodice având drept obiectiv relaţiile dintre elementele plastice, formele plastice, simbolurile şi semnificaţia lor.

Development of Artistic creativity of pupils / students requires systematization, determination and detailed description of criteria for incentive and training of artistic attitudes. Artistic attitudes mirror the psychological processes of pupils / students in the creative process and contributes to developing creative works. Creative (creative works) initially involves a visual experience that involves the future of specific stages of the creative process in the arts and result in a material form of the product creator, obtained through specific means of visual language and techniques in the field methodology arts. Dimensional works developed in the creative process is the result of experiences of visual perception through direct involvement of the creative personality in activities, studies, analysis and discovery of the visual world, which is the result of an investigation and research methodical aiming relations between the visual elements, plastic shapes, symbols and their meanings.

Cuvinte-cheie
strategie, creativitate artistico-plastică, criterii de stimulare/formare, atitudini artistice,

strategy, artistic creativity, criteria incentive / training, artistic attitudes