Articolul precedent |
Articolul urmator |
274 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-10-23 07:51 |
SM ISO690:2012 ARBUZ-SPATARI, Olimpiada. Strategia dezvoltării creativității artistico-plastice la elevi/studenți privind criterii de stimulare și formare ale atitudinilor artistice. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 10-11. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 10-11 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Dezvoltarea creativității artistico-plastice la elevi / studenți prevede sistematizarea, determinarea și descrierea detaliată a criteriilor de stimulare și for-mare ale atitudinilor artistice. Atitudinile artistice oglindesc procese psihologice ale elevilor/studenților în procesul de creație și contribuie la elaborarea lucrărilor de creaţie. Creația (lucrările de creație) implică iniţial o experienţă vizuală, care presu-pune parcurgerea ulterioară a etapelor specifice procesului creator în domeniul arte-lor plastice şi se finalizează printr-o formă materială a produsului creator, obţinută prin intermediul unor mijloace specifice de limbaj plastic şi tehnici din domeniul metodologiei artelor plastice. Lucrarea plastică elaborată în procesul de creaţie este rezultatul unei experienţe, al percepţiei vizuale, prin implicarea nemijlocită a perso-nalităţii creatoare în activităţile de, studiere, analiza şi descoperire a lumii vizuale, care constituie rezultatul unei investigaţii si cercetări metodice având drept obiectiv relaţiile dintre elementele plastice, formele plastice, simbolurile şi semnificaţia lor. |
||||||
Cuvinte-cheie strategie, creativitate artistico-plastică, criterii de stimulare/formare, atitudini artistice, strategy, artistic creativity, criteria incentive / training, artistic attitudes |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Arbuz-Spatari, O.</creatorName> <affiliation>Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro,en'>Strategia dezvoltării creativității artistico-plastice la elevi/studenți privind criterii de stimulare și formare ale atitudinilor artistice</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2015</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-50-161-3</relatedIdentifier> <subjects> <subject>strategie</subject> <subject>creativitate artistico-plastică</subject> <subject>criterii de stimulare/formare</subject> <subject>atitudini artistice</subject> <subject>strategy</subject> <subject>artistic creativity</subject> <subject>criteria incentive / training</subject> <subject>artistic attitudes</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2015</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Dezvoltarea creativității artistico-plastice la elevi / studenți prevede sistematizarea, determinarea și descrierea detaliată a criteriilor de stimulare și for-mare ale atitudinilor artistice. Atitudinile artistice oglindesc procese psihologice ale elevilor/studenților în procesul de creație și contribuie la elaborarea lucrărilor de creaţie. Creația (lucrările de creație) implică iniţial o experienţă vizuală, care presu-pune parcurgerea ulterioară a etapelor specifice procesului creator în domeniul arte-lor plastice şi se finalizează printr-o formă materială a produsului creator, obţinută prin intermediul unor mijloace specifice de limbaj plastic şi tehnici din domeniul metodologiei artelor plastice. Lucrarea plastică elaborată în procesul de creaţie este rezultatul unei experienţe, al percepţiei vizuale, prin implicarea nemijlocită a perso-nalităţii creatoare în activităţile de, studiere, analiza şi descoperire a lumii vizuale, care constituie rezultatul unei investigaţii si cercetări metodice având drept obiectiv relaţiile dintre elementele plastice, formele plastice, simbolurile şi semnificaţia lor.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Development of Artistic creativity of pupils / students requires systematization, determination and detailed description of criteria for incentive and training of artistic attitudes. Artistic attitudes mirror the psychological processes of pupils / students in the creative process and contributes to developing creative works. Creative (creative works) initially involves a visual experience that involves the future of specific stages of the creative process in the arts and result in a material form of the product creator, obtained through specific means of visual language and techniques in the field methodology arts. Dimensional works developed in the creative process is the result of experiences of visual perception through direct involvement of the creative personality in activities, studies, analysis and discovery of the visual world, which is the result of an investigation and research methodical aiming relations between the visual elements, plastic shapes, symbols and their meanings.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>