Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
309 0
SM ISO690:2012
BULARGA, Tatiana. Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 7-8. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem

Innovative artistic praxeology: system approach


Pag. 7-8

Bularga Tatiana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Studiul practicii învățământului artistic din Republica Moldova ne dovedește destul de convingător că între teoria și praxiologia artistică există o discrepanță considerabilă, fapt care afectează managementul implementării unei praxiologii inovaționale, adică de formare prin inovare. Dezideratul implementării unei praxiologii formativ-inovaționale în învățământul artistic național nu este un capriciu al momentului și nici un demers de ordin pur teoretic, ci este o necesitate vitală, practică care vizează mobilizarea tuturor resurselor umane spre a schimba atât viziunea integrativ-profesională a cadrelor didactice, cât și responsabilitatea nemijlocită a acestora pentru calitatea acțiunilor întreprinse zi de zi cu actorii pro-cesului de formare. Praxiologia inovativ-artistică este destinată pedagogului-practician din dome-niul învățământului artistic pentru a orienta acțiunea acestuia spre: proactivitate, centrare valorică, introdeschidere artistică, creativitate și succes personal/public. Conținuturile lucrării vor avea o rezonanță pozitivă în rândul studenților, maste-ranzilor, doctoranzilor și tuturor cadrelor didactice din sistemul educațional-artistic.

Approache of artistic educational practice from Republic of Moldova proves us convincingly that between theory and artistic praxeology there is a conside-rable discrepancy, which adversely affect the implementation of a praxeology, as the training through innovation. Desideratum to deploy a formative praxeological trends in national artistic education is not a whim of the moment, not a step of a purely theo-retical nature, but is a vital necessity, a practice aimed at mobilizing all human re-sources to change both integrative vision professional teacher didactice and direct res-ponsibility for the quality of the actions undertaken on a daily basis with the actors. Formative praxeology is intended for teachers from artistic education to guide its action towards a proactive approach: value centering, opening through art, artistic creativity, personal and public success. The contents of this work will have a positive resonance among students, undergraduates, PhD students and all teachers in artistic training process.

Cuvinte-cheie
praxiologia inovativă, învățământul artistic național, imple-mentare, proactivitate, centrare valorică, succes, procesul de formare, participanții procesului de formare,

innovative praxeology, national artistic education, Deployment, proactivity, value, success, formation process, the participants of the formation process