Articolul precedent |
Articolul urmator |
328 0 |
SM ISO690:2012 BULARGA, Tatiana. Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 7-8. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 7-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul practicii învățământului artistic din Republica Moldova ne dovedește destul de convingător că între teoria și praxiologia artistică există o discrepanță considerabilă, fapt care afectează managementul implementării unei praxiologii inovaționale, adică de formare prin inovare. Dezideratul implementării unei praxiologii formativ-inovaționale în învățământul artistic național nu este un capriciu al momentului și nici un demers de ordin pur teoretic, ci este o necesitate vitală, practică care vizează mobilizarea tuturor resurselor umane spre a schimba atât viziunea integrativ-profesională a cadrelor didactice, cât și responsabilitatea nemijlocită a acestora pentru calitatea acțiunilor întreprinse zi de zi cu actorii pro-cesului de formare. Praxiologia inovativ-artistică este destinată pedagogului-practician din dome-niul învățământului artistic pentru a orienta acțiunea acestuia spre: proactivitate, centrare valorică, introdeschidere artistică, creativitate și succes personal/public. Conținuturile lucrării vor avea o rezonanță pozitivă în rândul studenților, maste-ranzilor, doctoranzilor și tuturor cadrelor didactice din sistemul educațional-artistic. |
||||||
Cuvinte-cheie praxiologia inovativă, învățământul artistic național, imple-mentare, proactivitate, centrare valorică, succes, procesul de formare, participanții procesului de formare, innovative praxeology, national artistic education, Deployment, proactivity, value, success, formation process, the participants of the formation process |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Bularga, T.V.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro,en'>Praxiologia inovativ-artistică: abordare de sistem</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2015</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-50-161-3</relatedIdentifier> <subjects> <subject>praxiologia inovativă</subject> <subject>învățământul artistic național</subject> <subject>imple-mentare</subject> <subject>proactivitate</subject> <subject>centrare valorică</subject> <subject>succes</subject> <subject>procesul de formare</subject> <subject>participanții procesului de formare</subject> <subject>innovative praxeology</subject> <subject>national artistic education</subject> <subject>Deployment</subject> <subject>proactivity</subject> <subject>value</subject> <subject>success</subject> <subject>formation process</subject> <subject>the participants of the formation process</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2015</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Studiul practicii învățământului artistic din Republica Moldova ne dovedește destul de convingător că între teoria și praxiologia artistică există o discrepanță considerabilă, fapt care afectează managementul implementării unei praxiologii inovaționale, adică de formare prin inovare. Dezideratul implementării unei praxiologii formativ-inovaționale în învățământul artistic național nu este un capriciu al momentului și nici un demers de ordin pur teoretic, ci este o necesitate vitală, practică care vizează mobilizarea tuturor resurselor umane spre a schimba atât viziunea integrativ-profesională a cadrelor didactice, cât și responsabilitatea nemijlocită a acestora pentru calitatea acțiunilor întreprinse zi de zi cu actorii pro-cesului de formare. Praxiologia inovativ-artistică este destinată pedagogului-practician din dome-niul învățământului artistic pentru a orienta acțiunea acestuia spre: proactivitate, centrare valorică, introdeschidere artistică, creativitate și succes personal/public. Conținuturile lucrării vor avea o rezonanță pozitivă în rândul studenților, maste-ranzilor, doctoranzilor și tuturor cadrelor didactice din sistemul educațional-artistic.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>Approache of artistic educational practice from Republic of Moldova proves us convincingly that between theory and artistic praxeology there is a conside-rable discrepancy, which adversely affect the implementation of a praxeology, as the training through innovation. Desideratum to deploy a formative praxeological trends in national artistic education is not a whim of the moment, not a step of a purely theo-retical nature, but is a vital necessity, a practice aimed at mobilizing all human re-sources to change both integrative vision professional teacher didactice and direct res-ponsibility for the quality of the actions undertaken on a daily basis with the actors. Formative praxeology is intended for teachers from artistic education to guide its action towards a proactive approach: value centering, opening through art, artistic creativity, personal and public success. The contents of this work will have a positive resonance among students, undergraduates, PhD students and all teachers in artistic training process.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>