Articolul precedent |
Articolul urmator |
372 11 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-07-09 17:40 |
SM ISO690:2012 PAŞCA, Eugenia Maria. Particular și general din perspectiva educației muzicale în pedagogia Waldorf. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 6-7. ISBN 978-9975-50-161-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015 | ||||||
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan" Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 6-7 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Eliberată de orice constrângere ideologică, pedagogia Waldorf pro-movează valorile umaniste, subliniind că elevii trebuie să-şi dezvolte aptitudinile individuale pentru ca în final să-şi poată forma o judecată liberă şi independentă. Important la alternativa educaţională Waldorf este faptul că se are în vedere educarea omului în ansamblul său, artisticul împletindu-se cu ştiinţificul, armonizându-se în procesul educaţional, discipline, activităţi şcolare. Specifice numai pedagogiei Waldorf sunt: două limbi moderne încă din clasa I, euritmia, învăţarea unui instru-ment muzical încă din clasa I – predominant blockflöte, desenul de forme, serbarea lunară – la sfârşit de epocă, ateliere de aplicaţii tehnologice, cuprinzând lucrul în lemn, lut, fier, cupru, material textil. Fără a nega aprioric învăţământul tradiţional, ci, dimpotrivă, încercând să preia ceea ce este valoros din acesta, Şcolile Waldorf îşi propun să ofere părinţilor şi copiilor alternativa, pluralismul educaţional. Muzica prin cântare vocală este prezentă în toate activitățile/lecțiile ca element asociat, integrat sau de tranziție. Ne propunem să explicăm, exemplificăm și să demonstrăm că această viziune este perfect compatibilă și cu învățământul tradițional. |
||||||
Cuvinte-cheie pedagogia Waldorf, muzica, ştiinţe, învăţământ tradiţional, Waldorf Pedagogy, music, science, traditional education |
||||||
|