Particular și general din perspectiva educației muzicale în pedagogia Waldorf
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
372 11
Ultima descărcare din IBN:
2022-07-09 17:40
SM ISO690:2012
PAŞCA, Eugenia Maria. Particular și general din perspectiva educației muzicale în pedagogia Waldorf. In: Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan, 11-12 decembrie 2015, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2015, pp. 6-7. ISBN 978-9975-50-161-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan 2015
Conferința "Valorificarea strategiilor inovaționale de dezvoltare a învățămîntului artistic contemporan"
Bălți, Moldova, 11-12 decembrie 2015

Particular și general din perspectiva educației muzicale în pedagogia Waldorf

Specific and general of music education perspective in Waldorf pedagogy


Pag. 6-7

Paşca Eugenia Maria
 
Universitatea de Arte „George Enescu”, Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 8 iulie 2021


Rezumat

Eliberată de orice constrângere ideologică, pedagogia Waldorf pro-movează valorile umaniste, subliniind că elevii trebuie să-şi dezvolte aptitudinile individuale pentru ca în final să-şi poată forma o judecată liberă şi independentă. Important la alternativa educaţională Waldorf este faptul că se are în vedere educarea omului în ansamblul său, artisticul împletindu-se cu ştiinţificul, armonizându-se în procesul educaţional, discipline, activităţi şcolare. Specifice numai pedagogiei Waldorf sunt: două limbi moderne încă din clasa I, euritmia, învăţarea unui instru-ment muzical încă din clasa I – predominant blockflöte, desenul de forme, serbarea lunară – la sfârşit de epocă, ateliere de aplicaţii tehnologice, cuprinzând lucrul în lemn, lut, fier, cupru, material textil. Fără a nega aprioric învăţământul tradiţional, ci, dimpotrivă, încercând să preia ceea ce este valoros din acesta, Şcolile Waldorf îşi propun să ofere părinţilor şi copiilor alternativa, pluralismul educaţional. Muzica prin cântare vocală este prezentă în toate activitățile/lecțiile ca element asociat, integrat sau de tranziție. Ne propunem să explicăm, exemplificăm și să demonstrăm că această viziune este perfect compatibilă și cu învățământul tradițional.

Freed from ideological coercion, Waldorf Pedagogy promotes humanistic values, emphasizing that students must develop individual skills and finally to be able to form a free and independent judgment. Important to Waldorf educational alternative is that education is envisaged human whole artistic twinned with scientifically harmonizing it in education, discipline, school activities. Only specific Waldorf Pedagogy are two modern languages since first grade, eurhythmics, learning a musical instrument still in class I – predominantly blockflöte, drawing shapes, celebration monthly - end antique shops technological applications, including work in wood, clay, iron, copper, fabric. Without denying priori traditional education but rather trying to take what is valuable in it, Waldorf Schools aims to provide parents and children alternative educational pluralism. Music by singing voice is present in all activities/lessons the associated element, integrated or transition. We intend to explain, illustrate and prove that this view is perfectly compatible with traditional education.

Cuvinte-cheie
pedagogia Waldorf, muzica, ştiinţe, învăţământ tradiţional,

Waldorf Pedagogy, music, science, traditional education