Evaluarea, promovarea, monitorizarea și dezvoltarea programului de mobilitate academică în ÎPT
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
357 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-22 15:05
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091 (27)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
ROTARU, Irina, MOVILEANU, Elena, LAZAREV, Natalia. Evaluarea, promovarea, monitorizarea și dezvoltarea programului de mobilitate academică în ÎPT. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 47-50. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5036170
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455

Evaluarea, promovarea, monitorizarea și dezvoltarea programului de mobilitate academică în ÎPT

Assessing, Promoting, Monitoring and Developing TVET Academic Mobility Programs

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5036170
CZU: 377.091

Pag. 47-50

Rotaru Irina, Movileanu Elena, Lazarev Natalia
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

Interesul pentru procesul de mobilitate academică este determinat de globalizarea învățământului. În cazul Republicii Moldova, o prerogativă definitorie devine creșterea eficienței în domeniul cercetării și inovării, prin stimularea realizării programelor de mobilitate. Deși în învățământul superior se atestă o constantă valorică în raport cu conceptul de mobilitate, în învățământul profesional tehnic este necesară o intervenție în vederea inițierii/monitorizării/intensificării acestui proces. Astfel, articolul vizează desfășurarea unui șir de măsuri valide pentru eficientizarea programelor de mobilitate în ÎPT, sporind impactul social și relevanța economică a conceptului.

The interest for academic mobility process is determined by the globalization of education. In the case of the Republic of Moldova, there is a defining prerogative in the increase of efficiency in the field of research and innovation through the stimulation of the implementation of mobility programs. Although in higher education academic mobility is already highly recognized and appreciated, in TVET an intervention is necessary in order to initiate/monitor/intensify the process. The article describes a series of valid measures intended to streamline mobility programs in TVET, increasing the social impact and economical relevance of the concept.

Cuvinte-cheie
mobilitate academică, evaluare, performanţă, platformă educațională, entitate, cadru de politici,

academic mobility, educational process, evaluation, performance, educational platform, entity, policy framework