Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
494 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-13 20:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015:008 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3925) |
Civilizație. Cultură. Progres (818) |
SM ISO690:2012 PÂSLARU, Vlad. Filosofia educaţiei estetice a lui Emil Brandza. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 5-8. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5036158 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5036158 | ||||||
CZU: 37.015:008 | ||||||
Pag. 5-8 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
La începutul secolului al XX-lea pedagogia naţională a fost marcată de figura lui Emil Brandza, care a pus chestiunea educaţiei estetice la un nivel epistemologic propriu lui F. Schiller. Pornind de la preceptele filosofiei culturii, Em. Brandza apreciază că educaţia, în general, şi educaţia estetică, în special, sunt activităţile principale care definesc omul ca fiinţă culturală, şi invers: omul ajunge să se formeze ca fiinţă culturală datorită educaţiei. Educaţia estetică, graţie caracterului său sincretic, deţine funcţia de bază în devenirea omului ca fiinţă culturală. |
||||||
Cuvinte-cheie cultură, educaţie estetică, ființă culturală, educabil, elev cititor, aesthetic education, cultural being, educable, reading student |
||||||
|