Filosofia educaţiei estetice a lui Emil Brandza
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
494 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 20:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015:008 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3925)
Civilizație. Cultură. Progres (818)
SM ISO690:2012
PÂSLARU, Vlad. Filosofia educaţiei estetice a lui Emil Brandza. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 3(127), pp. 5-8. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5036158
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(127) / 2021 / ISSN 1810-6455

Filosofia educaţiei estetice a lui Emil Brandza

Philosophy of Aesthetic Education by Emil Brandza

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.5036158
CZU: 37.015:008

Pag. 5-8

Pâslaru Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2021


Rezumat

La începutul secolului al XX-lea pedagogia naţională a fost marcată de figura lui Emil Brandza, care a pus chestiunea educaţiei estetice la un nivel epistemologic propriu lui F. Schiller. Pornind de la preceptele filosofiei culturii, Em. Brandza apreciază că educaţia, în general, şi educaţia estetică, în special, sunt activităţile principale care definesc omul ca fiinţă culturală, şi invers: omul ajunge să se formeze ca fiinţă culturală datorită educaţiei. Educaţia estetică, graţie caracterului său sincretic, deţine funcţia de bază în devenirea omului ca fiinţă culturală.

At the beginning of the 20th century national pedagogy was marked by the figure of Emil Brandza, who placed the issue of aesthetic education at an epistemological level comparable to that of W.F. Schiller. Starting from the precepts of the philosophy of culture, Em. Brandza appreciated that education, in general, and aesthetic education, in particular, are the main activities that define the man as a cultural being, and vice versa: the man is formed as a cultural being due to education. Aesthetic education, thanks to its syncretic character, has a key function in the man’s itinerary towards becoming a cultural being.

Cuvinte-cheie
cultură, educaţie estetică, ființă culturală, educabil, elev cititor,

aesthetic education, cultural being, educable, reading student