Articolul precedent |
Articolul urmator |
272 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-30 00:43 |
SM ISO690:2012 BÂLICI, Veronica. Valorificarea relației valoare-educație în contextul integrării național-europene. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, 5 iunie 2015, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Tipografia Centrografic, 2015, Vol.2, pp. 254-257. ISBN 978-9975-88-000-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei Vol.2, 2015 |
||||||
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei" Cahul, Moldova, 5 iunie 2015 | ||||||
|
||||||
Pag. 254-257 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Our integration in the European space – a natural tendency, as we have a common heritage and a common cultural model - must be seen through the theory of relations, which refers to the system notion, comprising a systemic amount of interdependent objects. European integration cannot be conceived without the feeling of national value, as only lived educational values are educative. This makes clear the assertion that European integration is national-European, as national values also inscribe themselves in the concept of national-European values. |
||||||
|