Particularităţile utilizării blog-ului în procesul didactic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
292 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-18 12:54
SM ISO690:2012
BACALÎM, Alina. Particularităţile utilizării blog-ului în procesul didactic. In: Interuniversitaria, 29 octombrie 2012, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2012, Ediția 07, Vol.1, pp. 85-88. ISBN 978-9975-50-061-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 07, Vol.1, 2012
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 29 octombrie 2012

Particularităţile utilizării blog-ului în procesul didactic


Pag. 85-88

Bacalîm Alina
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 18 iunie 2021


Rezumat

The construction proces of knowledge focus on collaboration and interaction. Although the third millennium is characterized by major changes in the information and communication techno-logies, this interaction can be achieved by implementing a Web2.0 interactiv tool as the blog. The possi-bilities of this tool as a learning environment is designed for a constructivist pedagogical approach.

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Particularităţile utilizării blog-ului &icirc;n procesul didactic">
<meta name="citation_author" content="Bacalîm Alina">
<meta name="citation_publication_date" content="2012">
<meta name="citation_collection_title" content="Interuniversitaria">
<meta name="citation_volume" content="Ediția 07, Vol.1">
<meta name="citation_firstpage" content="85">
<meta name="citation_lastpage" content="88">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/85-88_37.pdf">