Particularităţile utilizării blog-ului în procesul didactic
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
286 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-18 12:54
SM ISO690:2012
BACALÎM, Alina. Particularităţile utilizării blog-ului în procesul didactic. In: Interuniversitaria, 29 octombrie 2012, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2012, Ediția 07, Vol.1, pp. 85-88. ISBN 978-9975-50-061-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interuniversitaria
Ediția 07, Vol.1, 2012
Colocviul "Interuniversitaria"
Bălți, Moldova, 29 octombrie 2012

Particularităţile utilizării blog-ului în procesul didactic


Pag. 85-88

Bacalîm Alina
 
Бельцкий Государственный Университет "Алеку Руссо"
 
 
Disponibil în IBN: 18 iunie 2021


Rezumat

The construction proces of knowledge focus on collaboration and interaction. Although the third millennium is characterized by major changes in the information and communication techno-logies, this interaction can be achieved by implementing a Web2.0 interactiv tool as the blog. The possi-bilities of this tool as a learning environment is designed for a constructivist pedagogical approach.

Dublin Core Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'>
<dc:creator>Bacalîm, A.</dc:creator>
<dc:date>2012</dc:date>
<dc:description xml:lang='en'><p>The construction proces of knowledge focus on collaboration and interaction. Although the third millennium is characterized by major changes in the information and communication techno-logies, this interaction can be achieved by implementing a Web2.0 interactiv tool as the blog. The possi-bilities of this tool as a learning environment is designed for a constructivist pedagogical approach.</p></dc:description>
<dc:source>Interuniversitaria (Ediția 07, Vol.1) 85-88</dc:source>
<dc:title>Particularităţile utilizării blog-ului &icirc;n procesul didactic</dc:title>
<dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type>
</oai_dc:dc>