Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
341 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2021-06-08 15:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.071.2.028 (19) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521) |
SM ISO690:2012 MAZUR, Nina. В поисках утраченного рая, или некоторые размышления о Жанре Монодрамы. In: Arta , 2020, nr. 2(AAV), pp. 58-62. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4337683 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2020 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4337683 | ||||||
CZU: 792.071.2.028 | ||||||
Pag. 58-62 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul pune în discuție un gen cu o istorie impunătoare, care își are începutul încă în Grecia antică. Este vorba de monodramă: din greacă monos – unul și drama, semnificând opera dramatică, jucată de un singur actor. Executând un excurs în evoluția monodramei pe parcursul secolelor, autoarea se axează pe noul avânt, ce se depistează în primele decenii ale secolului XXI. Se analizează specificul monodramei în viziunea regizorilor din diverse epoci. Mesajul ideatic este demonstrat prin apelări la montările din cele mai diverse spații, prezentate la festivalurile internaționale de teatru. Printre montările de ultimă oră, care i-au suscitat atenția autoarei, au fost: actorul Filipp Ristovski în spectacolul «Nijinski», montat de Ema Nicola la teatrul Bulandra din București, «Ecce Homo» în viziunea cunoscutului actor polonez Janusz Stolarski, «Nimeni» de Nina Berberova în interpretarea tinerei actrițe Irina Evdokimova de la Teatrul de muzică și poezie din Moscova (regia și scenografia Vladimir Mihelson), spectacolul «Rossinat» în montarea regizorului Gr. Kazarean și interpretat de actorul Aram Ovanesean, Teatrul Național din Armenia ș.a. Astfel, se poate menționa că monodrama ia amploare pe scenele mari ale lumii. |
||||||
Cuvinte-cheie monodramă, teatru, festivaluri internaționale, actor, regizor, monodrama, theater, international festivals, actor, director |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Mazur, N.</dc:creator> <dc:date>2020-12-30</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>Articolul pune în discuție un gen cu o istorie impunătoare, care își are începutul încă în Grecia antică. Este vorba de monodramă: din greacă monos – unul și drama, semnificând opera dramatică, jucată de un singur actor. Executând un excurs în evoluția monodramei pe parcursul secolelor, autoarea se axează pe noul avânt, ce se depistează în primele decenii ale secolului XXI. Se analizează specificul monodramei în viziunea regizorilor din diverse epoci. Mesajul ideatic este demonstrat prin apelări la montările din cele mai diverse spații, prezentate la festivalurile internaționale de teatru. Printre montările de ultimă oră, care i-au suscitat atenția autoarei, au fost: actorul Filipp Ristovski în spectacolul «Nijinski», montat de Ema Nicola la teatrul Bulandra din București, «Ecce Homo» în viziunea cunoscutului actor polonez Janusz Stolarski, «Nimeni» de Nina Berberova în interpretarea tinerei actrițe Irina Evdokimova de la Teatrul de muzică și poezie din Moscova (regia și scenografia Vladimir Mihelson), spectacolul «Rossinat» în montarea regizorului Gr. Kazarean și interpretat de actorul Aram Ovanesean, Teatrul Național din Armenia ș.a. Astfel, se poate menționa că monodrama ia amploare pe scenele mari ale lumii.</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>odrama: from the Greek monos – ‘one’ and drama, meaning the dramatic work played by a single actor. Undertaking an excursus in the evolution of monodrama over the centuries, the author focuses on the new momentum, which is found in the first decades of the XXI century. The specificity of the monodrama is analyzed in the vision of the directors from different epochs. The ideational message is demonstrated by appeals to productions from various spaces, presented at international theater festivals. Among the latest productions that caught the author’s attention were: actor Filipp Ristovski in the show “Nijinsky”, staged by Ema Nicola at the Bulandra Theater in Bucharest, “Ecce Homo” in the vision of the well-known Polish actor Janusz Stolarski, “Nobody” by Nina Berberova in the performance of the young actress Irina Evdokimova from the Moscow Music and Poetry Theater (direction and scenography by Vladimir Mihelson), the show “Rossinat” staged by director Gr. Kazarean and played by the actor Aram Ovanesean at the National Theater of Armenia, etc. Thus, it can be mentioned that monodrama is spreading on the big stages of the world</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.4337683</dc:identifier> <dc:source>Arta (2(AAV)) 58-62</dc:source> <dc:subject>monodramă</dc:subject> <dc:subject>teatru</dc:subject> <dc:subject>festivaluri internaționale</dc:subject> <dc:subject>actor</dc:subject> <dc:subject>regizor</dc:subject> <dc:subject>monodrama</dc:subject> <dc:subject>theater</dc:subject> <dc:subject>international festivals</dc:subject> <dc:subject>actor</dc:subject> <dc:subject>director</dc:subject> <dc:title>В поисках утраченного рая, или некоторые размышления о Жанре Монодрамы</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>