Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
384 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-08 11:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.03+821.135.1-2(478).09 (3) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (539) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2162) |
SM ISO690:2012 GHILAŞ, Ana. Forme protoscenice și pre-teatrale în dramaturgia lui Ion Druță . In: Arta , 2020, nr. 2(AAV), pp. 63-71. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4338109 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | |||||||||||
Numărul 2(AAV) / 2020 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | |||||||||||
|
|||||||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4338109 | |||||||||||
CZU: 792.03+821.135.1-2(478).09 | |||||||||||
Pag. 63-71 | |||||||||||
|
|||||||||||
Descarcă PDF | |||||||||||
Rezumat | |||||||||||
În articol este abordată problema influenţei formelor protoscenice în dramaturgia contemporană, respectiv în discursul teatral, demonstrând-se astfel specificul viziunii individualităţii creatoare şi rolul acestor forme arhaice teatrale în evoluţia discursului dramaturgic la nivel de tehnici dramatice şi al formelor artistice. În baza creaţiei lui Ion Druţă sunt evidenţiate funcţiile artistice şi transformările actuale ale unor elemente clasice ale tehnicii dramei: rugăciunea, corul, masca, mesagerul ş. a. Elementele de pre-teatru se manifestă prin valorificarea teatrului folcloric în structura discursului dramaturgic şi al celui teatral. Demonstrăm că gândirea teatrală a autorului, ce se manifestă atât în dramaturgia cât şi în proza sa, relevă tranziţia de la tradiţional la modern în structura dramei din anii 1960–1990, iar îmbinarea unor asemenea forme arhaice cu elemente ale intermedialităţii reliefează aspecte psihologice, spirituale, etnologice, sociale ale discursului artistic. |
|||||||||||
Cuvinte-cheie forme arhaice teatrale, structura dramei, teatralitate, identitate, archaic theatrical forms, structure of the drama, theatricality, identity |
|||||||||||
|