Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
284 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-16 10:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
342.7:321.6/.8:340.134 (1) |
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933) |
Forme de organizare politică. Statele ca puteri politice (307) |
Tipuri și forme ale dreptului (798) |
SM ISO690:2012 NEGRU, Andrei. Obligațiuni și consecințe politico-juridice ale demarării procedurii de decapturare a statului. In: Legea şi Viaţa, 2021, nr. 5-6(353-354), pp. 20-24. ISSN 2587-4365. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4835783 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Legea şi Viaţa | ||||||
Numărul 5-6(353-354) / 2021 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4835783 | ||||||
CZU: 342.7:321.6/.8:340.134 | ||||||
Pag. 20-24 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Fenomenul „stat captiv”, deja fiind încadrat în limbajul juridic național, prezumă și apariția altor termeni – de decapturare a statului. Fiind un proces complex, ce include o pluralitate de proceduri operaționale de tehnică legislativă și tehnică juridică, fenomenul „decapturării statului”, în obiectivele propuse, include, logic, pentru autorii acestor inițiative de reformare urgentă, atât o pluralitate de obligațiuni de natură politico-juridică, cât și consecințe politico-juridice pozitive sau negative. Oricum, intențiile bune, de afirmare a unei bune guvernări într-o societate democratică, inevitabil invocă respectarea drepturilor și libertăților omului, fiind importantă nu numai strategia demarării acestui proces, dar și tacticile utilizate în intenția obținerii unor rezultate pozitive și eficiente. |
||||||
Cuvinte-cheie stat captiv, drept public, drepturile omului, buna guvernare, captive state, public law, human rights, good governance |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-131827</cfResPublId> <cfResPublDate>2021-06-03</cfResPublDate> <cfVol>353-354</cfVol> <cfIssue>5-6</cfIssue> <cfStartPage>20</cfStartPage> <cfISSN>2587-4365</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/131827</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Obligațiuni și consecințe politico-juridice ale demarării procedurii de decapturare a statului</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>stat captiv; drept public; drepturile omului; buna guvernare; captive state; public law; human rights; good governance</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Fenomenul „stat captiv”, deja fiind încadrat în limbajul juridic național, prezumă și apariția altor termeni – de decapturare a statului. Fiind un proces complex, ce include o pluralitate de proceduri operaționale de tehnică legislativă și tehnică juridică, fenomenul „decapturării statului”, în obiectivele propuse, include, logic, pentru autorii acestor inițiative de reformare urgentă, atât o pluralitate de obligațiuni de natură politico-juridică, cât și consecințe politico-juridice pozitive sau negative. Oricum, intențiile bune, de afirmare a unei bune guvernări într-o societate democratică, inevitabil invocă respectarea drepturilor și libertăților omului, fiind importantă nu numai strategia demarării acestui proces, dar și tacticile utilizate în intenția obținerii unor rezultate pozitive și eficiente.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The `captive state` phenomenon, being already framed in the national legal language, presupposes the emergence of other terms – of the state decapturation. Being a complex process which includes a plurality of operational procedures of legislative technic and of legal technic, the `state decapturation` phenomenon, in the proposed objectives, logically comprises, for the authors of these initiatives of urgent reformation, a plurality of obligations of political-legal nature, as well as positive or negative political-legal consequences. However, good intentions to assert good governance in a democratic society requires the respect of human rights and freedoms, being important not only the strategy of initiation of this process, but also the tactics used in the intention to achieve efficient positive results.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-06-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-06-03T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-50443</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-06-03T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-131827</cfFedIdId> <cfFedId>10.5281/zenodo.4835783</cfFedId> <cfStartDate>2021-06-03T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-50443</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-50443-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2021-06-03T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Negru</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Andrei</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>