Formarea capacităților de autoreglare a activității copiilor cu tulburări din spectrul autist
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
401 43
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-12 09:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.5 (21)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629)
SM ISO690:2012
CODREANU, Ana. Formarea capacităților de autoreglare a activității copiilor cu tulburări din spectrul autist. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 3, pp. 90-99. ISBN 978-9975-46-423-9.. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice.
Vol.18, Partea 3, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice."
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Formarea capacităților de autoreglare a activității copiilor cu tulburări din spectrul autist

CZU: 376.5

Pag. 90-99

Codreanu Ana
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 iunie 2021


Rezumat

This article presents the main thesis concerning the importance of building self-regulatory capacities for activities and create necessary abilities to socially integrate the children with handicap from the autistic spectrum. This subject is very addressed presently on the national and international scale. It mainly targets the development of functional communication skills in order to facilitate the child’s integration in various circumstances and different environments. The interdisciplinary nature of the approached subject covers the special psychopedagogy field with hints to educational and psychiatric fields, evaluation and intervention, language and communication psychology, the child abnormal development, and in critical situations of malfunction in the communicational process.

Articolul prezintă argumente privind importanța formării capacităților de autoreglare a activităților și a formării de abilități necesare pentru integrarea socială a copiilor cu dezabilități din spectrul autist. Abordarea acestui subiect este de o mare actualitate la nivel naţional şi internaţional. Aceasta este orientată pe dezvoltarea unor competenţe de comunicare funcţională menite să faciliteze o bună integrare a copilului în medii şi contexte diferite. Caracterul interdisciplinar al subiectului abordat acoperă domeniul psihopedagogiei speciale, cu conotaţii în sfera domeniului educaţional și psihiatric, a evaluării şi intervenţiilor, a psihologiei limbajului şi comunicării, a dezvoltării atipice a copilului, în situaţii critice de disfuncţionalitate a procesului de comunicare.

Cuvinte-cheie
autism, psychological development, integration technics, psychopedagogic approach.,

autism, dezvoltare psihică, tehnici de integrare, metode de abordare psihopedagogică.