Consilierea psihopedagogică privind formarea competențelor parentale pozitive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
602 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 10:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.018.1 (233)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (4067)
SM ISO690:2012
CEBAN, Veronica. Consilierea psihopedagogică privind formarea competențelor parentale pozitive. In: Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice: Analele științifice ale doctoranzilor și competitorilor, Ed. 18, 1 ianuarie 2019, Chişinău. Chișinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Vol.18, Partea 1, pp. 137-145. ISBN 9975-46-421-1. ISSN 1857-0267.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice
Vol.18, Partea 1, 2019
Conferința "Probleme actuale ale ştiinţelor umanistice"
18, Chişinău, Moldova, 1 ianuarie 2019

Consilierea psihopedagogică privind formarea competențelor parentale pozitive

CZU: 37.018.1

Pag. 137-145

Ceban Veronica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 iunie 2021


Rezumat

The article presents a theoretical importance in the field of parental education, capitalizing in this context, the psychopedagogical counseling of the family in order to develop positive parenting skills meant to balance the psychoemotional climate of the family, to harmonize the interpersonal relationships between parents and children, also, to direct the family developing themselves the necessary skills to solve the conflicts without calling the specialized help. Also, the analysis and capitalization of the theoretical aspects of the psychopedagogical counseling, will guide and help us later, in elaborating the methodological foundations within the research.

Articolul dat prezintă o importanță teoretică ce vizează domeniul educației parentale valorificând, în acest context, consilierea psihopedagogică a familiei în vederea formării competențelor parentale pozitive, menite să echilibreze climatul psihoemoțional al familiei, să armonizeze relațiile interpersonale părinți – copii și, totodată, să orienteze familia spre dezvoltarea abilităților de soluționare a conflictelor fără a apela la ajutor specializat. De asemenea, analiza și valorificarea aspectelor teoretice ale consilierii psihopedagogice ne vor orienta și ne vor ajuta ulterior în elaborarea fundamentelor metodologice în cadrul cercetării.

Cuvinte-cheie
psychopedagogical counseling, family, positive parenting skills, interpersonal relationships.,

consiliere psihopedagogică, familie, competențe parentale pozitive, relații interpersonale.