Articolul precedent |
Articolul urmator |
1414 326 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-25 21:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[159.922.8:37.018] (1) |
Psihologie (3397) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 POPA, Rodica. Stima de sine și bullying-ul la elevii de vârstă adolescentină – demersul psihoterapeutic de familie (studiu de caz). In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 148-152. ISBN 978-9975-50-246-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții" Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: [159.922.8:37.018] | ||||||
Pag. 148-152 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the current study we are taking care of the teenagers therapy predisposed to bullying type behaviors. We pay attention a 14-year-old student claimed to the school management because he is daily bullying a colleague with very good teaching results and that’ s why appre-ciated by teachers. We are presentig in summary 10 sessions of psychotherapy made with this teenager but also toghether with him and his parents. We started from the prerequisite that be-sides low self-esteem, another cause of aggressive behavior in school there is at the family level. |
||||||
Cuvinte-cheie bullying, family psychotherapy, self-esteem, affective mechanisms, aggressive behavior, life skills, therapeutic program. |
||||||
|