Articolul precedent |
Articolul urmator |
635 110 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 21:32 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
[159.9:178.1-053.6] (1) |
Psihologie (3389) |
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (390) |
SM ISO690:2012 IONAŞCU, Grigore. Dezvoltarea psihosocială la adolescenți – comportamentul deviant al consumatorului de alcool – studiu de caz. In: Psihologia în mileniul III – provocări și soluții, 25-26 octombrie 2019, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2020, Vol.1, pp. 152-156. ISBN 978-9975-50-246-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologia în mileniul III – provocări și soluții Vol.1, 2020 |
||||||
Conferința "Psihologia în mileniul III – Provocări și Soluții" Bălți, Moldova, 25-26 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: [159.9:178.1-053.6] | ||||||
Pag. 152-156 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
There are five sets of developments that various authors analyzed during ado-lescence: identity, autonomy, intimacy, sexuality, achievement. These five sets of psychological autcomes are equally problematic in adolescence. Excitants such as alcohol are perceived more intensely due to increased secretion of neurotransmitters, which is perceived as a pleasure sensation, which may cause adolescents to seek this type of pleasure and to develop undesirable behaviors. The psycho-pedagogical counseling programs are meant to help strengthen the protective factors and avoid the risk factors regarding alcohol consumption. |
||||||
Cuvinte-cheie identity, Autonomy, intimacy, sexuality, achievement |
||||||
|