Articolul precedent |
Articolul urmator |
455 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-26 11:46 |
SM ISO690:2012 CEBOTARU, Nina, POGORLEŢCHI, Ala. Universitatea incluzivă – deziderat și parte a sistemului educaţional de calitate. In: Parteneriate în educația incluzivă a tinerilor cu dizabilități din instituțiile universitare, 29 noiembrie 2019, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2019, pp. 24-30. ISBN 978-9975-72-411-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Parteneriate în educația incluzivă a tinerilor cu dizabilități din instituțiile universitare 2019 | ||||||
Conferința "Parteneriate în educaţia incluzivă a tinerilor cu dizabilităţi din instituţiile universitare" Chişinău, Moldova, 29 noiembrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 24-30 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Acest demers investigativ porneşte de la preocupările noastre şi de la dorinţa de a clarifica aspecte teoretice şi practice referitoare la anumite atitudini şi comportamente observate la nivelul comunităţii de tipul: segregare, izolare şi, uneori, chiar respingere a anumitor grupuri şi categorii sociale pe care le numim „de risc” sau „dezavantajate”. Iată de ce pledăm în acest articol pentru universitate incluzivă. Principiile cheie ale incluziunii au în vedere concepte fundamentale cum ar fi: valorizarea diversităţii, dreptul de a fi respectat, demnitatea fiinţei umane, nevoile individuale înţelese ca cerinţe individuale, planificarea, responsabilitatea colectivă, dezvoltarea relaţiilor şi culturii profesionale, dezvoltarea profesională, egalitatea de şanse. În domeniul educaţiei, incluziunea presupune ca universitățile şi întreg sistemul educaţional, să se schimbe şi să se adapteze nevoilor studentului. Educaţia incluzivă trebuie privită ca un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei superioare de învățământ, având ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a susţine participarea la procesul de învăţământ a tuturor persoanelor din cadrul unei comunităţi. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, normalitate, dizabilităţi, incluziune, studenţi, universitate, modele |
||||||
|