Universitatea incluzivă – deziderat și parte a sistemului educaţional de calitate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
455 18
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-26 11:46
SM ISO690:2012
CEBOTARU, Nina, POGORLEŢCHI, Ala. Universitatea incluzivă – deziderat și parte a sistemului educaţional de calitate. In: Parteneriate în educația incluzivă a tinerilor cu dizabilități din instituțiile universitare, 29 noiembrie 2019, Chişinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2019, pp. 24-30. ISBN 978-9975-72-411-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Parteneriate în educația incluzivă a tinerilor cu dizabilități din instituțiile universitare 2019
Conferința "Parteneriate în educaţia incluzivă a tinerilor cu dizabilităţi din instituţiile universitare"
Chişinău, Moldova, 29 noiembrie 2019

Universitatea incluzivă – deziderat și parte a sistemului educaţional de calitate


Pag. 24-30

Cebotaru Nina, Pogorleţchi Ala
 
Universitatea de Stat de Educaţie Fizică şi Sport din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2021


Rezumat

Acest demers investigativ porneşte de la preocupările noastre şi de la dorinţa de a clarifica aspecte teoretice şi practice referitoare la anumite atitudini şi comportamente observate la nivelul comunităţii de tipul: segregare, izolare şi, uneori, chiar respingere a anumitor grupuri şi categorii sociale pe care le numim „de risc” sau „dezavantajate”. Iată de ce pledăm în acest articol pentru universitate incluzivă. Principiile cheie ale incluziunii au în vedere concepte fundamentale cum ar fi: valorizarea diversităţii, dreptul de a fi respectat, demnitatea fiinţei umane, nevoile individuale înţelese ca cerinţe individuale, planificarea, responsabilitatea colectivă, dezvoltarea relaţiilor şi culturii profesionale, dezvoltarea profesională, egalitatea de şanse. În domeniul educaţiei, incluziunea presupune ca universitățile şi întreg sistemul educaţional, să se schimbe şi să se adapteze nevoilor studentului. Educaţia incluzivă trebuie privită ca un proces permanent de îmbunătăţire a instituţiei superioare de învățământ, având ca scop exploatarea resurselor existente, mai ales a resurselor umane, pentru a susţine participarea la procesul de învăţământ a tuturor persoanelor din cadrul unei comunităţi.

Cuvinte-cheie
educaţie, normalitate, dizabilităţi, incluziune, studenţi, universitate, modele