Articolul precedent |
Articolul urmator |
396 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-16 19:39 |
SM ISO690:2012 BACIU, Inga. Asistența psihologică a cadrelor didactice care oferă suport educațional copiilor cu CES. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 332-336. ISBN 978-9975-3276-1-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediţia 4, 2018 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" 4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 332-336 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article discusses the problem of psychological assistance of teachers working with children with SEN. At present, the psychological assistance of personality in the educational process can be interpreted as a system of actions aimed at creating and maintaining a favorable psychological background for children and adolescents in the educational process for effective learning and personal growth. The author describes a systemic, complex, multilateral approach through assessment, psychoprophylaxis, counseling and psycho-correction. |
||||||
Cuvinte-cheie psychological assistance, children with SEN, educational process, effective learning |
||||||
|