Articolul precedent |
Articolul urmator |
363 0 |
SM ISO690:2012 CALISTRU, Rodica. Modelarea artistică - mijloc eficient de susținere și dezvoltare a copiilor cu cerințe educaționale speciale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 106-110. ISBN 978-9975-3276-1-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii Ediţia 4, 2018 |
||||||
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii" 4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018 | ||||||
|
||||||
Pag. 106-110 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Artistic modeling with clay and various materials from nature are an effective remedy for education and development of children with special educational requirements. They contribute to the development of aesthetic taste, observation spirit, creativity, muscle sensitivity, cultivation of assiduity and other qualities. I propose two edited albums that include models, milestones for clay molding: „Let's Model” and „Applications with Materials from Nature” through which the child in a basically fun way will discover associates, memorize working procedures, shapes and geometric figures, space orientations and other practices. |
||||||
Cuvinte-cheie artistic modeling, children with Special Educational Requirements |
||||||
|