Tehnologii informaționale și comunicaționale pentru elevii cu cerințe educaționale specialе
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
462 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 08:45
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Tehnologii informaționale și comunicaționale pentru elevii cu cerințe educaționale specialе. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 110-116. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Tehnologii informaționale și comunicaționale pentru elevii cu cerințe educaționale specialе


Pag. 110-116

Cernei Andriana
 
I. P. Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

The law underlying the development of the contemporary world is the continuous, dynamic and permanent change of education, which provides for the democratization, differentiation and adaptability of the education system according to the individual needs of the educators. In the present paper are presented some moments from the history of inclusive education, the classification of the types of Special Educational Requirements, and the role of information and communication technology in the education of children with special educational needs. One of the priorities of the educational policy promoted internationally and supported by Moldova is the provision of access to quality education for all children, in this context a case study is presented.

Cuvinte-cheie
special educational requirements, inclusion, learning, information and communication technologies