Unele considerații privind necesitatea reconfigurării procesului de învățare din perspectiva competențelor-cheie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
510 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 17:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
HADÎRCĂ, Maria. Unele considerații privind necesitatea reconfigurării procesului de învățare din perspectiva competențelor-cheie. In: Univers Pedagogic, 2021, nr. 1(69), pp. 35-40. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.04
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 1(69) / 2021 / ISSN 1811-5470

Unele considerații privind necesitatea reconfigurării procesului de învățare din perspectiva competențelor-cheie

Considerations on the need to re-configure the teaching process from the key-competence perspective

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2021.1.04
CZU: 37.091

Pag. 35-40

Hadîrcă Maria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 13 aprilie 2021


Rezumat

Articolul prezintă unele caracteristici ale pedagogiei în postmodernitate, evidenţiază paradigma curriculumului, afirmată în contextul pedagogiei postmoderne ca model de eficientizare a procesului de învăţământ. Optează pentru o abordare holistă, transdisciplinară şi funcţional-pragmatică a rezultatelor învăţării şi argumentează necesitatea reconfigurării procesului actual de învăţare, din perspectiva competenţelor-cheie.

The article outlines certain characteristics of pedagogy in the post-modern period; highlights the paradigm of the curriculum, which has established itself in the context of post-modern pedagogy as a model of raising the efficiency of the learning process; promotes a holistic, trans-disciplinary and functional-pragmatic approach towards learning; and argues in favor of reconfiguring the current learning process from the perspective of key competencies.

Cuvinte-cheie
postmodernitate, pedagogie postmodernă, proces educaţional, eficienţă şcolară, finalitate educaţională, învăţare, abordare transdisciplinară a învăţării, competenţe-cheie,

post-modernity, post-modern pedagogy, educational process, schooling efficiency, educational objectives, learning, trans-disciplinary approach towards learning, key competencies