Formarea și dezvoltarea profesională continuă în era post-coronavir
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
429 32
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-19 10:01
SM ISO690:2012
GUŞTIUC, Andrei, GUȘTIUC, Ludmila. Formarea și dezvoltarea profesională continuă în era post-coronavir. In: Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept, 4 decembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al Academiei „Ştefan cel Mare” al MAI, 2021, pp. 85-91. ISBN 978-9975-121-76-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept 2021
Conferința "Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept"
Chișinău, Moldova, 4 decembrie 2020

Formarea și dezvoltarea profesională continuă în era post-coronavir


Pag. 85-91

Guştiuc Andrei, Guștiuc Ludmila
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 aprilie 2021


Rezumat

Formarea și dezvoltarea profesională continuă a fost mereu domeniul ce suscită interesul din partea publicului larg. Tocmai din aceste considerente, modernizarea formării și dezvoltării profesionale continue este dezideratul tuturor celor implicați pe scară largă în procesul academic. Demersul nostru științific gravitează în jurul ideii că modernizarea formării și dezvoltării profesionale continuă este un proces multiaspectual și deloc ușor. Totodată, provocările pandemice ale anului 2020 impun reconceptualizarea paradigmei formării și dezvoltării profesionale continue și efectiv corectarea traiectoriei reformatoare din partea managerilor academici. E-learning-ul este una din primele consecințe ale pandemiei coronavirus, cu aplicare imediată în practică. Suntem martorii reconfigurării paradigmei formării personale, care presupune faptul că fiecare cadru didactic va deveni un moderator on-line al proceselor de instruire. Forma de predare clasică (face-to-face) va cădea în desuetudine. În consecință, platformele de studii online vor cunoaște o dezvoltare vertiginoasă, fiind solicitate de mediul academic. Prin urmare, urmează a fi elaborate standarde comune de instruire online, cu aplicare universală de către toate instituțiile de învățământ.

Continuous training and professional development has always been an area of interest to the general public. Precisely for these reasons, the modernization of continuous professional training and development is the desideratum of all those widely involved in the academic process. Our scientific approach revolves around the idea that the modernization of training and continuous professional development is a multiaspectual process and not at all easy. At the same time, the pandemic challenges of 2020 require the reconceptualization of the paradigm of continuous professional training and development and effectively the correction of the reforming trajectory on the part of academic managers. E-learning is one of the first consequences of the coronavirus pandemic, with imme diate application in practice. We are witnessing the reconfiguration of the personal training paradigm, which implies that each teacher will become an online moderator of the training processes. The classical (face-to-face) form of teaching will fall into disuse. As a result, online learning platforms will experience a breakthrough, being required by the academic environment. Therefore, common standards for online training will be developed, with universal application by all educational institutions.

Cuvinte-cheie
formare și dezvoltare profesională continuă, coronavirus, E-learning învățământ online face-to-face învățământ universitar.