Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
618 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-11-25 10:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.091 (75) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2132) |
SM ISO690:2012 BUZU, Svetlana, BESCHIERU, Mariana. Învățare prin colaborare vs. succes școlar. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2021, nr. 1(125), pp. 19-22. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4560592 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 1(125) / 2021 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4560592 | ||||||
CZU: 373.091 | ||||||
Pag. 19-22 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Collaborative learning involves the combined intellectual effort of students or students and teachers together, where students work in groups of two or more, looking for mutual understanding by completing a task together, finding solutions or meanings, or creating a product. Although collaborative learning takes different forms and is practiced by teachers from different disciplines and teaching traditions, the area is linked by a number of important assumptions about learners and the learning process. The aim of this article is to clarify the difference between individual learning and collaborative learning in order to highlight the opportunities the latter provides for school success. |
||||||
Cuvinte-cheie collaborative learning, individual learning, classroom techniques, student-centered approach, peer teaching, învățare prin colaborare, invăţare individuală, metode de predare, abordare centrată pe elev, învățare de la egal la egal |
||||||
|