Practica bazată pe dovezi în cercetarea infodocumentară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
501 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-12 12:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
02+002 (3)
Biblioteconomie (690)
Documentare. Cărți. Scrieri. Autori (67)
SM ISO690:2012
ŢURCAN, Nelly. Evidence-based practice in infodocumentary research. In: Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane: Dezvoltarea personală și educația pentru societate: temeiuri epistemologice actuale, 19-20 noiembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Moldova, 2020, Ediția a 4-a, pp. 105-106. ISBN 978-9975-152-62-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane
Ediția a 4-a, 2020
Conferința "Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane"
Chişinău, Moldova, 19-20 noiembrie 2020

Practica bazată pe dovezi în cercetarea infodocumentară

Evidence-based practice in infodocumentary research

CZU: 02+002

Pag. 105-106

Ţurcan Nelly
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 ianuarie 2021


Rezumat

Specialiștii în biblioteconomie și știința informării trebuie să se asigure că cercetarea și publicarea sunt considerate o parte integrantă a activității lor profesionale. Prin încurajarea să profite de oportunitățile de cercetare, bibliotecarii au posibilități extinse de acces și utilizare a bazei documentare, precum și o modalitate să efectueze acele studii care se potrivesc cel mai bine contextului și timpului. Analizarea domeniului infodocumentar prin prisma cercetării favorizează dezvoltarea, curiozitatea, conștientizarea, învățarea permanentă, precum și menține interesul bibliotecarilor față de profesie și îi încurajează să cerceteze pentru a găsi un răspuns, dacă el încă nu există. Aceasta poate chiar să-i provoace pe specialiștii din domeniul infodocumentar să facă o cercetare mai bună și să găsească alte soluții, dacă ei nu sunt mulțumiți de ceea ce găsesc în literatura de specialitate. Practica informațională și biblioteconomia bazată pe dovezi încearcă să reintegreze cercetarea din nou în activitatea bibliotecii. În realitate, acest tip de practică ar trebui să combine expertiza și abilitățile profesionale cu cele mai bune dovezi disponibile din cercetarea sistematică. Pașii necesari pentru a obține acest rezultat includ o mai bună asigurare a calității în cercetarea infodocumentară, schimbări semnificative în instruire și formare, precum și îmbunătățirea interacțiunii între cercetarea și practica infodocumentară.

Specialiștii în biblioteconomie și știința informării trebuie să se asigure că cercetarea și publicarea sunt considerate o parte integrantă a activității lor profesionale. Prin încurajarea să profite de oportunitățile de cercetare, bibliotecarii au posibilități extinse de acces și utilizare a bazei documentare, precum și o modalitate să efectueze acele studii care se potrivesc cel mai bine contextului și timpului. Analizarea domeniului infodocumentar prin prisma cercetării favorizează dezvoltarea, curiozitatea, conștientizarea, învățarea permanentă, precum și menține interesul bibliotecarilor față de profesie și îi încurajează să cerceteze pentru a găsi un răspuns, dacă el încă nu există. Aceasta poate chiar să-i provoace pe specialiștii din domeniul infodocumentar să facă o cercetare mai bună și să găsească alte soluții, dacă ei nu sunt mulțumiți de ceea ce găsesc în literatura de specialitate. Practica informațională și biblioteconomia bazată pe dovezi încearcă să reintegreze cercetarea din nou în activitatea bibliotecii. În realitate, acest tip de practică ar trebui să combine expertiza și abilitățile profesionale cu cele mai bune dovezi disponibile din cercetarea sistematică. Pașii necesari pentru a obține acest rezultat includ o mai bună asigurare a calității în cercetarea infodocumentară, schimbări semnificative în instruire și formare, precum și îmbunătățirea interacțiunii între cercetarea și practica infodocumentară.

Library and information science professionals must ensure that research and publication are an integral part of their professional activity. By encouraging them to take advantage of research opportunities, librarians have greater opportunities to access and use the literature, as well as a way to conduct those studies that best fit the context and time. Analysing the info-documentary field through a research favours the development, curiosity, awareness, lifelong learning, as well as maintains the interest of librarians towards the profession and encourages them to research to find an answer if it does not yet exist. This may even challenge the library and information science specialists to do better research and find other solutions, if they are not satisfied with what they find in the literature. Evidence-based library and information practice are trying to reintegrate research into library activity. In reality, evidence-based library and information practice should combine professional expertise and skills with the best available evidence from systematic research. Steps required to achieve this outcome include more quality assurance in science info-documentary research, significant changes in training and education, and improved interaction between and info-documentary research practice.

Cuvinte-cheie
practica informațională bazată pe dovezi, biblioteconomia bazată pe dovezi cercetarea infodocumentară,

evidence-based practices, evidence-based librari-anship, info-documentary research

Google Scholar Export

<meta name="citation_title" content="Evidence-based practice in infodocumentary research">
<meta name="citation_author" content="Ţurcan Nelly">
<meta name="citation_publication_date" content="2020">
<meta name="citation_collection_title" content="Şcoala internaţională de metodologie în ştiinţele socioumane">
<meta name="citation_volume" content="Ediția a 4-a">
<meta name="citation_firstpage" content="105">
<meta name="citation_lastpage" content="106">
<meta name="citation_pdf_url" content="https://ibn.idsi.md/sites/default/files/imag_file/105-106_14.pdf">