Articolul precedent |
Articolul urmator |
553 50 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-23 19:49 |
SM ISO690:2012 ANDRONACHE, Roxana Nicoleta. Intervenție și educare a copiilor cu CES proveniți din familii socialmente vulnerabile. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 521-526. ISBN 978-9975-46-480-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020 | ||||||
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv" Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 521-526 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Familia este unul din cele mai importante elemente sau, mai bine spus, sisteme care contribuie la dezvoltarea unei persoane şi la starea ei de sănătate exercitând o influenţă deosebit de adâncă asupra copiilor. Familia este instituţia fundamentală în toate societăţile.Eficienţa educaţiei în cadrul familiei depinde de un şir de factori. Una dintre condiţiile decisive este competenţa parentală constituită pe parcursul întregii vieţi a părinţilor.Schimbările în comportamentele familiale şi în modelele familiale sunt determinate de un ansamblu de factori economici, sociali, culturali şi ideologici, factori ce dau caracteristica de vulnerabilitate unei familii. În familiile dezarmonioase poate fi afectat progresul şcolar al copiilor, dar şi stima de sine a tuturor persoanelor, care fac parte din ele Problematica copiilor cu CES, în general și a celor proveniți din familii socialmente-vulnerabile în special, a devenit extrem de actuală în contextul in care ,dacă până acum se credea că gama CES cuprindea deficiențe mentale,senzoriale sau fizice,cu timpul,s-a constatat însă că, la copii se dezvoltă dificultăți școlare permanente sau temporare. Pentru a ameliora si soluționa dificultățile apărute este utilizată metoda consilierii familiei și a membrilor ei,având în vedere două coordonate, cea psihologică şi cea pedagogică. |
||||||
Cuvinte-cheie familia vulnerabilă, copiii cu CES, intervenția socio-educațională |
||||||
|