Intervenție și educare a copiilor cu CES proveniți din familii socialmente vulnerabile
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
553 50
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 19:49
SM ISO690:2012
ANDRONACHE, Roxana Nicoleta. Intervenție și educare a copiilor cu CES proveniți din familii socialmente vulnerabile. In: Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv, 10 decembrie 2020, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, pp. 521-526. ISBN 978-9975-46-480-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv 2020
Conferința "Asistența complexă a copiilor cu cerințe educaționale speciale în mediul educațional incluziv"
Chişinău, Moldova, 10 decembrie 2020

Intervenție și educare a copiilor cu CES proveniți din familii socialmente vulnerabile


Pag. 521-526

Andronache Roxana Nicoleta
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 ianuarie 2021


Rezumat

Familia este unul din cele mai importante elemente sau, mai bine spus, sisteme care contribuie la dezvoltarea unei persoane şi la starea ei de sănătate exercitând o influenţă deosebit de adâncă asupra copiilor. Familia este instituţia fundamentală în toate societăţile.Eficienţa educaţiei în cadrul familiei depinde de un şir de factori. Una dintre condiţiile decisive este competenţa parentală constituită pe parcursul întregii vieţi a părinţilor.Schimbările în comportamentele familiale şi în modelele familiale sunt determinate de un ansamblu de factori economici, sociali, culturali şi ideologici, factori ce dau caracteristica de vulnerabilitate unei familii. În familiile dezarmonioase poate fi afectat progresul şcolar al copiilor, dar şi stima de sine a tuturor persoanelor, care fac parte din ele Problematica copiilor cu CES, în general și a celor proveniți din familii socialmente-vulnerabile în special, a devenit extrem de actuală în contextul in care ,dacă până acum se credea că gama CES cuprindea deficiențe mentale,senzoriale sau fizice,cu timpul,s-a constatat însă că, la copii se dezvoltă dificultăți școlare permanente sau temporare. Pentru a ameliora si soluționa dificultățile apărute este utilizată metoda consilierii familiei și a membrilor ei,având în vedere două coordonate, cea psihologică şi cea pedagogică.

The family is one of the most important elements or, rather, systems that contribute to a person's development and health by exerting a particularly profound influence on children. The family is the fundamental institution in all societies. The efficiency of education within the family depends on a number of factors. One of the decisive conditions is the parental competence established throughout the life of the parents. Changes in family behaviors and family patterns are determined by a set of economic, social, cultural and ideological factors, factors that give the characteristic of vulnerability to a family. In disharmonious families can affect the school progress of children, but also the self-esteem of all people, who are part of them The issue of children with SEN, in general and those from socially vulnerable families in particular, has become extremely relevant in the context in which, if until now it was believed that the CES range included mental, sensory or physical deficiencies, over time, however, it was found that children develop permanent or temporary school difficulties. In order to improve and solve the difficulties, the method of counseling the family and its members is used, taking into account two coordinates, the psychological and the pedagogical.

Cuvinte-cheie
familia vulnerabilă, copiii cu CES, intervenția socio-educațională