Articolul precedent |
Articolul urmator |
541 9 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-14 09:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016.046 (259) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 BOLDUMA, Viorel. Analiza nivelului de reflectare a drepturilor omului în Curriculum şi Ghidul de implementare a cursului „Educaţie pentru societate”. Treapta gimnazială şi liceală. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 393-402. ISBN 978-9975-3452-6-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic Ediţia 2, 2020 |
||||||
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic" 2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016.046 | ||||||
Pag. 393-402 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article analyzes the level of reflection of human and child rights in the Curriculum and the implementation guide to Education for society, middle school and high school. The current Curriculum for Education for Society focuses in particular on the principles of Education for Democratic Citizenship and Education for Human Rights (EDC / EDO). The emphasis is on the fact that people should learn how to become democratic citizens and that they need, in order to exercise their role as citizens, skills that are not innate but must be developed through education. Thus, Education for society is the discipline that creates conditions to prepare and encourage children / young people to participate in the life of their communities. |
||||||
Cuvinte-cheie human rights, curriculum, education for society, civic education, Textbooks |
||||||
|