Mass-media, metode de influenţă versus dreptul la informare şi formarea gândirii critice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1428 255
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 14:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.034+070 (1)
Educație (14275)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
SM ISO690:2012
NOROC, Larisa, NOROC, Alexandru. Mass-media, metode de influenţă versus dreptul la informare şi formarea gândirii critice. In: Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic, Ed. 2, 27-28 martie 2020, Chişinău. Chişinău: Tipogragia Garomont Studio, 2020, Ediţia 2, pp. 403-412. ISBN 978-9975-3452-6-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic
Ediţia 2, 2020
Simpozionul "Educaţia în spiritul valorilor naţionale şi universale din perspectiva dialogului pedagogic"
2, Chişinău, Moldova, 27-28 martie 2020

Mass-media, metode de influenţă versus dreptul la informare şi formarea gândirii critice

CZU: 37.034+070

Pag. 403-412

Noroc Larisa1, Noroc Alexandru2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul de Cultură şi Istorie Militară
 
 
Disponibil în IBN: 8 ianuarie 2021


Rezumat

The article addresses the issue of the media, which is a major player in everyday life, especially in political life. It is varied and achieves various objectives. In addition to informing, delighting citizens, media resources influence major decisions, determine the work agenda of the politician, but also reflect the activity of government. The media can play the role of lawyer, prosecutor, but also as a manipulator. The citizen has the right to information. But in order to become a responsible, conscious receiver and to combat manipulation, he must inform himself from various sources, check and critically analyze the information, form his own opinion about the world. A considerable role in reducing the misleading of the citizen can be played by state institutions, educational institutions and compliance with the legislative framework.

Cuvinte-cheie
media, right to information, methods of influence, manipulation, myth