Articolul precedent |
Articolul urmator |
470 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-12-09 03:19 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.015.3:613.954 (2) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
Sănătatea şi igiena în relaţie cu vârsta, sexul, etnia (72) |
SM ISO690:2012 SANDU, Mihaela. Metodologia formării reprezentărilor sănătății psihofizice la nivelul educației timpurii. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 459-464. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.015.3:613.954 | ||||||
Pag. 459-464 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article addresses the concept of psychophysical health and education for psychophysical health, which aims to fully prepare the young generation for the growth and development of a qualitative, independent life. The educational ideal has as a solid foundation the health of the educable and by correspondence the health of the whole society. To achieve those specific behaviors, the teacher applies the most adequate methods to meet its purpose. His mastery allows him to associate the most appropriate methods with various activities in order to achieve efficient results. |
||||||
Cuvinte-cheie psychophysical health, early education, Methods |
||||||
|