Articolul precedent |
Articolul urmator |
462 17 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 12:12 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.2.033 (21) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011) |
SM ISO690:2012 GAVRILUȚ, Roxana, GÎNJU, Stela. Valențe formative ale educației ecologice la vârsta preșcolară. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 464-468. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 22, Vol.2, 2020 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.2.033 | ||||||
Pag. 464-468 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ecological education is considered the best way to teach them to raise children and take responsibility for caring for the environment while surviving, freely expressing staff ideas and being in a position when it can be put in order., that environmental problems do not solve themselves. Preschoolers need to come into contact with nature, and environmental education should be seen as a "way of life". Thus, we can say that ecological education is a necessary thing for the development of human personality and consciousness. Ecological education must be passed on to parents, then the teaching of preschoolers of care activities to determine them to keep children to maintain a healthy, natural environment, to protect and respect nature. |
||||||
Cuvinte-cheie valences, education, the work, Ecology |
||||||
|