Valențe formative ale educației ecologice la vârsta preșcolară
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
462 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 12:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2.033 (21)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2011)
SM ISO690:2012
GAVRILUȚ, Roxana, GÎNJU, Stela. Valențe formative ale educației ecologice la vârsta preșcolară. In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 22, 8-9 octombrie 2020, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2020, Seria 22, Vol.2, pp. 464-468. ISBN 978-9975-46-449-9; 978-9975-46-451-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 22, Vol.2, 2020
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
22, Chişinău, Moldova, 8-9 octombrie 2020

Valențe formative ale educației ecologice la vârsta preșcolară

CZU: 373.2.033

Pag. 464-468

Gavriluț Roxana1, Gînju Stela2
 
1 Școala Gimnazială „Daniela Cuciuc” Piatra Neamț,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2021


Rezumat

Ecological education is considered the best way to teach them to raise children and take responsibility for caring for the environment while surviving, freely expressing staff ideas and being in a position when it can be put in order., that environmental problems do not solve themselves. Preschoolers need to come into contact with nature, and environmental education should be seen as a "way of life". Thus, we can say that ecological education is a necessary thing for the development of human personality and consciousness. Ecological education must be passed on to parents, then the teaching of preschoolers of care activities to determine them to keep children to maintain a healthy, natural environment, to protect and respect nature.

Cuvinte-cheie
valences, education, the work, Ecology