Elaborarea standardelor ocupaţionale în domeniul agroalimentar – provocări şi rezultate relevante pentru sistemul educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
338 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 17:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
377.091 (27)
Învățământ specializat/de specialitate. Învățământ tehnic, profesional. Școli, institute, colegii profesionale/tehnice. Politehnici. Școli de meserii (273)
SM ISO690:2012
GRIZA, Ina. Elaborarea standardelor ocupaţionale în domeniul agroalimentar – provocări şi rezultate relevante pentru sistemul educaţional. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 26-30. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384799
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455

Elaborarea standardelor ocupaţionale în domeniul agroalimentar – provocări şi rezultate relevante pentru sistemul educaţional

Developing Occupational Standards in the Agricultural Domain: Challenges and Relevant Results in the Education System

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4384799
CZU: 377.091

Pag. 26-30

Griza Ina
 
Institutul National pentru Viticultura si Vinificatie
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

Acest articol este dedicat procesului de elaborare a standardelor ocupaţionale identificate din necesităţile şi aşteptările pieţei muncii în conformitate cu cadrul normativ. Pornind de la identificarea atribuţiilor şi sarcinilor de lucru în profilul ocupaţional, urmează deducerea competenţelor profesionale în standardele ocupaţionale, descrise şi transpuse în rezultate ale învăţării în standardele de calificare. Se actualizează programele de formare profesională, iar oferta educaţională asigură pregătirea viitorilor specialişti calificaţi conform rigorilor angajatorilor, pentru inserţia eficientă a acestora în piaţa muncii.

The article concerns the development of occupational standards as identified by the needs and expectations of the labor market, according to the regulatory framework. The starting point is the identification of attributions and work tasks in the occupational profile, followed by the deduction of professional competences in occupational standards, which are described and transposed in the learning outcomes of qualification standards. The vocational training programs are updated and the educational offer ensures that future specialists are qualified according to the potential employers’ criteria, ready for a successful insertion in the labor market

Cuvinte-cheie
standard ocupaţional, standard de calificare, învățământ profesional tehnic, competenţe profesionale,

occupational standards, qualification standards, technical and vocational education, professional skills