Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
406 15 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-19 14:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Glosarul ca piesă de portofoliu: tehnici de completare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 31-35. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384665 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4384665 | ||||||
CZU: 37.091 | ||||||
Pag. 31-35 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul ia în discuţie activităţi şi oportunităţi de învăţare a lexicului terminologic, care se soldează cu elaborarea manu propria a unor piese de portofoliu funcţionale. În Curriculumul naţional 2019 competenţa-cheie Comunicarea în limba de instruire este prima în listă, iar la majoritatea disciplinelor şcolare aspectul terminologic al comunicării didactice este subliniat în mod expres, competenţa specifică respectivă situându-se pe prima poziţie. Conceptorii de curriculum au dat indicaţii certe cu privire la abordarea didactică a termenilor, atât la nivel de predare, cât şi la nivel de învăţare sau evaluare. Asimilarea lexicului terminologic ţine de domeniul cognitiv, referindu-se la prima clasă – 1.1. Cunoaşterea datelor particulare, iar derivatul său primordial este 1.1.1. Cunoaşterea terminologiei, care vizează atât cunoştinţele factuale şi conceptuale, cât şi cele procedurale. Tehnicile de învăţare recomandate se pot materializa în piese de portofoliu ilustrative pentru cunoştinţele metacognitive. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, competenţe de comunicare, terminologie, glosar, portofoliu, predare, învăţare, evaluare, curriculum, communication skills, terminology, glossary, portfolio, teaching, learning, assessment |
||||||
|