Glosarul ca piesă de portofoliu: tehnici de completare
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
406 15
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 14:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (482)
Organizarea instruirii (533)
SM ISO690:2012
CARTALEANU, Tatiana. Glosarul ca piesă de portofoliu: tehnici de completare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2020, nr. 6(124), pp. 31-35. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4384665
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(124) / 2020 / ISSN 1810-6455

Glosarul ca piesă de portofoliu: tehnici de completare

The Glossary as a Portfolio Piece: Filling-In Techniques

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4384665
CZU: 37.091

Pag. 31-35

Cartaleanu Tatiana
 
Centrul Educaţional Pro Didactica
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2020


Rezumat

Articolul ia în discuţie activităţi şi oportunităţi de învăţare a lexicului terminologic, care se soldează cu elaborarea manu propria a unor piese de portofoliu funcţionale. În Curriculumul naţional 2019 competenţa-cheie Comunicarea în limba de instruire este prima în listă, iar la majoritatea disciplinelor şcolare aspectul terminologic al comunicării didactice este subliniat în mod expres, competenţa specifică respectivă situându-se pe prima poziţie. Conceptorii de curriculum au dat indicaţii certe cu privire la abordarea didactică a termenilor, atât la nivel de predare, cât şi la nivel de învăţare sau evaluare. Asimilarea lexicului terminologic ţine de domeniul cognitiv, referindu-se la prima clasă – 1.1. Cunoaşterea datelor particulare, iar derivatul său primordial este 1.1.1. Cunoaşterea terminologiei, care vizează atât cunoştinţele factuale şi conceptuale, cât şi cele procedurale. Tehnicile de învăţare recomandate se pot materializa în piese de portofoliu ilustrative pentru cunoştinţele metacognitive.

The article discusses the range of learning activities and opportunities facilitating the study of terminological vocabulary units, which result in the students developing their own functional portfolio pieces. In the National Curriculum (v. 2019) Communication in the language of instruction is the first listed among key competences; the terminological aspect of didactic communication is expressly highlighted in the subject curricula for most school subjects, and the relevant competence is to be found at the top. The curriculum authors have given clear directions concerning the didactic approach to terminology at all levels: teaching, learning, and assessment. The assimilation of terminological vocabulary belongs to the cognitive domain, namely its first class: 1.1. Knowledge of specific data, while its first derivate is 1.1.1. Knowledge of terminology, which concerns factual and conceptual knowledge as well as procedural. The recommended learning techniques may materialize as portfolio pieces that illustrate metacognitive knowledge.

Cuvinte-cheie
curriculum, competenţe de comunicare, terminologie, glosar, portofoliu, predare, învăţare, evaluare,

curriculum, communication skills, terminology, glossary, portfolio, teaching, learning, assessment